Gerdab.IR | گرداب

روی آوردن لبنانی‌ها به ارز‌های دیجیتال به دنبال تعطیلی بانک‌ها

روی آوردن لبنانی‌ها به ارز‌های دیجیتال به دنبال تعطیلی بانک‌ها
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱

بحران مالی فراگیر باعث شده است که مردم این کشور برای انتقال پول به سراغ روش‌های جدیدی بروند.

به گزارش گرداب، اتحادیه بانک‌ها در لبنان به تازگی اعلام کرد همه بانک‌های این کشور تعطیل می‌شوند. به تازگی به دنبال بحران اقتصادی فراگیر در این کشور، به دستور دولت دسترسی به وجوه سپرده گذاری‌شده در همه بانک‌ها محدود است و همه بانک‌ها نیز به مدت یک هفته تعطیل شد.
این کشور چند سال است که دچار بحران مالی شدید است و با همه‌گیری کووید ۱۹ و انفجار بیروت در سال ۲۰۲۰ اوضاع بسیار بدتر شد. صندوق بین‌المللی پول، ضرر لبنان را در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ میلیون دلار تخمین زده بود.

حال رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که جوانان این کشور برای فرار از بحران مالی که از سال ۲۰۲۱ در حال افزایش است، به ارز‌های دیجیتال روی آورده‌اند. یک کاربر ۳۱ ساله ارز‌های دیجیتال که هزاران پوند را به دلیل سقوط ارز این کشور از دست داده است به رویترز می‌گوید: «وقتی به ما می‌گویند ارز دیجیتال واقعی نیست، امری خنده‌دار در نظرمان می‌آید. زیرا آنچه در لبنان فهمیدیم این است که ارز دیجیتال ۱۰۰ برابر واقعی‌تر از پول‌هایی است که در بانک داریم».

این مسئله باعث شده است که کارشناسان هشدار‌هایی درباره پیامد‌های استفاده از ارز‌های دیجیتال به مردم این کشور بدهند. ارز‌های دیجیتال نوسانات بسیار زیادی دارند. افزون بر این این بازار جدید محل خوبی برای کلاهبرداران است که از بی‌تجربگی کاربران سوءاستفاده می‌کنند.