Gerdab.IR | گرداب

روسیه و استفاده از روبل دیجیتال برای تسویه حساب‌های بین‌المللی

روسیه و استفاده از روبل دیجیتال برای تسویه حساب‌های بین‌المللی
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱

با افزایش تحریم‌ها، روسیه می‌خواهد از ارز دیجیتال ملی خود برای تسویه تجارت‌های صورت‌گرفته با چین استفاده کند.

به گزارش گرداب، روسیه در مرحله توسعه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود قرار دارد و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این کشور می‌خواهد از ارز دیجیتال ملی برای تسویه تجارت بین‌المللی استفاده کند.
روسیه در نظر دارد تا سال آینده از روبل دیجیتال برای تسویه حساب‌های متقابل با چین استفاده کند.

به تازگی پس از انجام رفراندوم در مناطق شرقی اوکراین و درخواست پیوستن آن‌ها به فدراسیون روسیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۲ فرد و ۲ نهاد مستقر در روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. با افزایش تحریم‌ها علیه روسیه توسط دولت‌های غربی، این کشور به دنبال استفاده فعالانه از مسیر‌های مالی جایگزین و تسویه حساب‌های تجاری بوده است.

روسیه در سال ۲۰۲۰ قانون رمزنگاری را تصویب کرد که استفاده از ارز‌های دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت ممنوع می‌کرد. با این‌حال در این قانون، سایر فعالیت‌های مبتنی بر رمزنگاری مانند استخراج و تجارت کریپتو را ممنوع می‌کرد. با افزایش تحریم‌ها و شروع جنگ اوکراین، اما تلقی حاکمیت روسیه از ارز دیجیتال تا اندازه زیادی متفاوت شد و با وجود این که بانک مرکزی این کشور به دنبال ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال بود، اما وزارتخانه‌های این کشور با این تصمیم مخالفت کردند و در نهایت موضع این کشور حمایت و توسعه ارز دیجیتال ملی و استفاده از ارز‌های دیجیتال برای مقابله با سلطه ایالات متحده است.

________________________________
منبع: Bitcoin.com