Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی ۵G در کیش

راه‌اندازی ۵G در کیش
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱

شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) در جزیره کیش برای میزبانی از مسافران خارجی در مسابقات جام جهانی قطر، راه‌اندازی شد.

به گزارش گرداب به نقل از  روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی‌اصغر ترحم، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق رگولاتوری، با اشاره به راه‌اندازی ۵G در جزیره کیش گفت: تاکنون ۶ سایت توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و ۵ سایت توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در جزیره کیش نصب شده و در مرحله بهره‌برداری است.

او افزود: علاوه بر این، هشت ایستگاه تلفن همراه نسل‌های ۳ و ۴ اپراتور‌های سیار به شبکه فیبر نوری متصل و در حال حاضر ۱۵ سایت BTS نیز در مرحله اتصال به فیبرنوری است، با اتصال سایت‌های تلفن همراه به فیبرنوری، پهنای باند شبکه تلفن همراه افزایش پیدا می‌کند.

ترحم توضیح داد: در بحث توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری نیز دو شرکت مخابرات ایران و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام)، ۲۸۴ کیلومتر فیبرنوری نصب و راه‌اندازی کرده‌اند.

ترحم با بیان اینکه شرکت مخابرات منطقه هرمزگان به منظور ارائه خدمات اینترنت پرسرعت، برای واگذاری به مشتریان خانگی، تجاری و اداری، ۲۰۹ کیلومتر فیبرنوری اجرا کرده است گفت: شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) ۷۵ کیلومتر فیبرنوری و تجهیزات فنی در شهرک‌های نوبنیاد۲، دامون کیش، فاز۷ شهرک صدف، فاز۳ صنعتی و مدارس جزیره کیش نصب و راه‌اندازی کرده است.