Gerdab.IR | گرداب

دولت آمریکا محتوای توئیتر را سانسور می‌کند

دولت آمریکا محتوای توئیتر را سانسور می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱

اسناد توییتر نشان می‌دهد که مدیر بخش اعتماد و امنیت توئیتر و اف بی آی بیش از ۱۵۰ ایمیل باهم ردوبدل کردند.

به گزارش گرداب، بخش جدیدی از اسناد توئیتر منتشر شده است که نشان می‌دهد که مقامات قضایی ایالتی و فدرال برای سانسور محتوا همکاری نزدیکی با مدیران توئیتر داشتند.

خبرنگاری به نام مت تایبی که ایلان ماسک اسناد توئیتر را در اختیار او قرار داده است، گزارش می‌دهد که یوئل روث که پیش از مالکیت ایلان ماسک بر این پلتفرم مدیر بخش اعتماد و امنیت بوده است از ژانویه ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۵۰ ایمیل با اف بی آی رد‌وبدل کرده است.

این خبرنگار می‌گوید:
«به‌طور شگفت‌انگیزی اکثر این پیام‌ها، درخواست‌های اف بی آی است از توئیتر برای برخورد با اخبار گمراه‌کننده و حتی در مواردی توییت‌های طنز در اکانت‌هایی که دنبال‌کننده کمی دارند».

کارگروه ویژه شبکه‌های اجتماعی اف بی آی با نام FTIF در سال ۲۰۱۶ پس از بحران انتخابات ۲۰۱۶ این کشور تاسیس شد و ۸۰ مامور در آن فعالیت می‌کنند. این کارگروه در آن زمان با توئیتر ارتباط گرفت تا عملیات نفوذ روسیه در انتخابات و هر نوع دستکاری در این زمینه را شناسایی کند.

«از جمله نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی که به توئیتر دسترسی داشتند، وزارت امنیت داخلی این کشور است؛ این وزارتخانه با بسیاری از پیمانکاران امنیتی و اندیشکده‌ها همکاری داشته است تا بتواند محتوای توئیتر را مدیریت کند».

برطبق جدیدترین اسناد افشاشده، اف بی آی و وزارت امنیت داخلی به‌طور منظم مطالبی از این شبکه اجتماعی را به مدیران توئیتر ارسال می‌کردند تا با آن برخورد کند.

منبع: المیادین