Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی ۲۴۰ استارت‌آپ توسط ایرانیان خارج از کشور

راه‌اندازی ۲۴۰ استارت‌آپ توسط ایرانیان خارج از کشور
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور از راه اندازی ۲۴۰ استارت اپ و شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گرداب، سید علی حسینی گفت: با اجرای برنامه بازگشت محققان کشور توسط معاونت علمی، بیش از ۲۷۰۰ نفر از متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف، همکاری خود را با مراکز علمی و فناوری کشور آغاز کرده اند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: ۲۰درصد این افراد فارغ‌التحصیل ۲۰ دانشگاه برتر دنیا بوده و حدود ۷۰درصد این افراد تجربه زندگی بیش از ۵ سال در خارج از ایران داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: عمده این افراد از دانشگا‌های برتر دنیا از جمله ام‌آی‌تی، استنفورد، هاروارد، برکلی، ایلینوی، میشیگان، ملی سنگاپور،‌ای پی اف ال سوئیس و … فارغ التحصیل شده اند.

حسینی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۳درخواست از سوی ایرانیان مقیم خارج به کشور داریم، گفت: امسال۴۶۳نفر از این افراد که عمدتاً از امریکای شمالی، کانادا، آلمان، سویس، سوئد و نروژ و استرالیا بودند در قالب این برنامه همکاری خود را آغاز کرده اند.

به گفته وی، تاکنون ۲۴۰ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف تخصصی توسط این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از۲۰۰۰ نفر از بهترین متخصصان و فارغ‌التحصیان داخلی را فراهم کرده است.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: تا کنون بیش از۴۰۰ نفر از محققان بازگشته به کشور در قالب این برنامه جذب هیئت علمی دانشگاه‌های تراز اول داخلی شده اند که این امر در بالا رفتن سطح کیفی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و بین المللی دانشگاه‌ها تاثیر شایانی داشته است.