Gerdab.IR | گرداب

صدور 199 هزار مجوز کسب‌وکار به صورت مجازی

صدور 199 هزار مجوز کسب‌وکار به صورت مجازی
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوز‌ها تا ۲۹ دی ماه در مجموع ۶۰۹ هزار و ۳۵۳ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۸۲ مجوز به صورت مجازی و بدون کاغذ صادر شده است.

به گزارش گرداب، بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی مجوز‌ها از شش فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا ۲۹ دی ماه در مجموع ۶۰۹ هزار و ۳۵۳ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۸۲ مجوز صادر شده و ۲۳۰ هزار و ۸۲۹ درخواست رد شده است. در همین حال ۴۴ و ۷۰۳ متقاضی از درخواست خود انصراف دادند و ۶۷۵۵ درخواست نیز در صف صدور مجوز هستند.

بر اساس این گزارش ۱۳۳ هزار و ۵۲۴ درخواست در دست بررسی و ۱۶ درصد این درخواست‌ها یعنی ۹۷ هزار و ۲۵۰ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست، معاونت علمی و صندوق نوآوری هیچ تاخیری در بررسی درخواست نداشتند و سازمان صدا و سیما و سازمان انرژی اتمی نیز به لحاظ تاخیر در بررسی مجوز‌ها عملکرد نزدیک به صفر داشته و، اما وزارت تعاون به جز در بخش مشاغل خانگی از ۵۰ هزار و ۴۰۹ درخواست صدور مجوز ۲۳ هزار و ۹۹۵ مجوز یعنی ۴۷.۶ درصد با تاخیر مواجه بوده و وزارت صمت نیز با ۶۰ هزار و ۸۷۳ درخواست در ۲۷ هزار و ۷۷۰ مورد یعنی بیش از ۴۵ درصد با تاخیر در بررسی مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش هنوز سازمان برنامه و بودجه، کانون وکلای دادگستری و سازمان نظام مهندسی ساختمان سه دستگاهی هستند که بر خلاف قانون هنوز شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌اند.

 

منبع: سیتنا