Gerdab.IR | گرداب

بازگشت ترامپ به شبکه‌های اجتماعی

بازگشت ترامپ به شبکه‌های اجتماعی
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

متا و توییتر مجوز فعالیت مجدد رئیس‌جمهور سابق آمریکا را صادر کردند و او می‌تواند با ۱۵۰ میلیون مخاطب خود ارتباط داشته باشد.

به گزارش گرداب، حدود دو سال از محرومیت ترامپ در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد، اما شرکت متا اعلام کرد حساب‌های کاربری دونالد ترامپ در فیس‌بوک و اینستاگرام را در هفته‌های آینده بازمی‌کند.

متا دو سال پیش و به‌دنبال شورش در کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، حساب‌های کاربری رئیس‌جمهوری سابق ایالات‌متحده آمریکا را تعلیق کرده بود، ولی حالا ترامپ می‌تواند بعد از باز شدن اکانتش در توئیتر، در فیسبوک و اینستاگرام نیز پست‌های خودش را منتشر کند.

توئیتر دو توئیت دونالد ترامپ را برچسب‌گذاری و بعد از مدتی حذف کرد. علت، اما چه بود؟ توئیتی بدون سند و اشتباه از سوی ترامپ که توسط مدیران توئیتر مورد صحت‌سنجی قرار گرفت در نهایت منجر به حذف توئیت‌های ترامپ شد. همچنین اینستاگرام و فیسبوک نیز دسترسی ترامپ به این پلتفرم‌ها را به حالت تعلیق درآوردند. همه چیز علیه ترامپ پیش می‌رفت تا اینکه ترامپ از «فرمان اجرایی» سخن گفت.

سوم اسفند ۱۴۰۰ دونالد ترامپ شبکه اجتماعی به اسم Truth Social راه‌اندازی کرد که این اپلیکیشن به پردانلودترین برنامه رایگان فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل در فاصله ۲۴ ساعت پس از اعلام رسمی شروع به فعالیتش تبدیل شده است. همچنین بعد از گذشت دو روز از شروع رسمی این پلتفرم بیش از ۵۰۰ هزار نفر صفحه شخصی خود را باز کردند که در نوع خودش یک رکورد منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

پیش از اطلاعیه «متا»، ایلان ماسک در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برای بازگرداندن صفحه شخصی ترامپ در توئیتر اقدام کرد و بعد از انتشار یک نظرسنجی این اتفاق رخ داد. در نهایت ایلان ماسک با این توضیح که به نظر کاربران احترام گذاشته و براساس دموکراسی چنین تصمیمی را گرفته، اعلام کرد حساب کاربری ترامپ بازخواهد گشت و او مثل سابق می‌تواند همانند سایر کاربران توئیت بزند.

به تازگی پس از مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، اسناد داخلی این شبکه اجتماعی منتشر شده که در زمان مسدود کردن حساب ترامپ، اف‌بی‌آی و دموکرات‌ها به شکلی غیرقانونی در این پلتفرم نفوذ داشته‌اند.

با بازگشت احتمالی ترامپ به اینستاگرام و فیسبوک، او می‌تواند با ۳۴میلیون و ۲۳میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام و فیسبوک ارتباط برقرار کند؛ که می‌تواند خبر خوبی برای او در انتخابات آتی باشد. همچنین بعد از دو سال ایلان ماسک مالک جدید توئیتر نیز رویه دیگری را پیش گرفته و بعد از یک نظرسنجی و تمایل اکثریت کاربر‌ها به بازگشت ترامپ، حالا رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌تواند بار دیگر در پلتفرم توئیتر با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده فعالیت کند. معادلات حداقل در شبکه‌های اجتماعی به سود ترامپ است.