Gerdab.IR | گرداب

تبلیغ یک ماده مخدر در توییتر آزاد شد

تبلیغ یک ماده مخدر در توییتر آزاد شد
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

توییتر به منظور درآمدزایی بیشتر و جذب آگهی‌های بیشتر تبلیغاتی، قوانین خود در مورد شیوه تبلیغات شرکت‌های فروش ماده مخدر ماری‌جوانا در آمریکا را تسهیل کرد.

به گزارش گرداب، شرکت‌های فروش ماری‌جوانا حالا می‌توانند محصولات بسته‌بندی‌شده خود را در تبلیغاتشان در توییتر بفروشند. آن‌ها پیش از آن می‌توانستند شرکت خود را تبلیغ کنند و لینک وبسایت خود را قرار دهند، اما اجازه نداشتند تصویر محصولاتشان را منتشر کنند. توییتر همچنین شمار ایالت‌هایی را که شرکت‌های آن‌ها اجازه دارند استفاده از ماری‌جوانا را تبلیغ کنند، افزایش داده است.

پس از اینکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی‌، توییتر را خرید، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که در این وبسایت آگهی می‌دادند، از خطوط هوایی گرفته تا فروشگاه‌های محصولات مصرفی، از آن خارج شدند یا میزان آگهی‌های خود را به شدت کاهش دادند. فوریه سال جاری میلادی توییتر اعلام کرد به برخی شرکت‌های فروش ماری‌جوانا در آمریکا اجازه خواهد داد که محصولات‌ خود را از طریق توییتر بفروشند.

چند هفته پیش، توییتر اعلام کرد فقط در صورتی مشتریان جدید از این صنعت می‌پذیرد که در هر فصل دست‌کم پنج هزار دلار خرج تبلیغات توییتری خود کنند. مسئولان توییتر گفتند این سیاست، برای مقابله با تلنبار شدن تقاضاهای تبلیغاتی شرکت‌های متعدد این عرصه است.

توییتر در عین اتخاذ راهکار جدید، همچنان محدودیت‌هایی برای تبلیغات ماری‌جوانا دارد. مثلا شرکت‌ها نمی‌توانند از اصطلاحاتی همچون «۱۰ درصد تخفیف» یا «برای خرید کلیک کنید» استفاده کنند، و تبلیغ مخصوص کودکان، ادعا در مورد مزایای سلامتی ماری‌جوانا یا نشان دادن تصویر افرادی که از این ماده استفاده کرده‌اند، ممنوع است.

منبع: سیتنا