Gerdab.IR | گرداب

تأکید نماینده مجلس بر حمایت از جوانان در حوزه پلتفرم‌های بومی رمزارز

تأکید نماینده مجلس بر حمایت از جوانان در حوزه پلتفرم‌های بومی رمزارز
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت جدی از جوانان فعال در حوزه پلتفرم‌های بومی رمزارز و استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاکچین گفت: با توجه به اینکه جوانان در مباحث تولید و اقتصاد دیجیتال کار‌های بسیار خوب و ارزشمندی انجام می‌دهند باید حمایت جدی از آن‌ها برای تبدیل شدن ایده‌ها و طرح‌هایشان به مرحله اجرا صورت گیرد.

به گزارش گرداب، محمد رشیدی با تاکید بر لزوم تداوم حمایت از دانش بنیان‌ها و فناوری‌های نوین برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» گفت: باز شدن گره بسیاری از مشکلات در کشور ما در گرو حمایت از تولید است. در همین راستا حمایت از تولید دانش بنیان امر بسیار مهمی به شمار می‌آید، چون پایه تولید بوده و ما را از محصولات و فناوری‌های خارج از کشور بی نیاز می‌کند.

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: قانون جهش دانش بنیان می‌تواند کمک زیادی برای حمایت از دانش بنیان داشته باشد؛ با توجه به اینکه جوانان در مباحث تولید و اقتصاد دیجیتال کار‌های بسیار خوب و ارزشمندی انجام می‌دهند باید در ادامه راه برای تبدیل ایده‌ها و طرح هایشان به مرحله اجرایی حمایت جدی شوند کما اینکه در این قانون پیش بینی‌های لازم دیده شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اجرای درست قانون جهش تولید دانش بنیان افزود: از آن جایی که جوانان در عرصه‌های نو و اقتصاد دیجیتال فناور و توانمند هستند، حمایت از آن‌ها گامی برای حمایت از تولید برداشته شده است. البته بسیاری از تولیدکنندگان هم بعد از تصویب این قانون به سمت تولیدات مبتنی بر دانش بنیان رفته اند که ادامه این روند به معنای بی نیازی از بسیاری از فناوری‌ها و تولیدات خارجی است.

رشیدی در ادامه با اشاره به اهمیت رمزارز‌ها گفت: رمزارز‌ها در دنیا درگاه جدیدی است که نمی‌توان از آن غفلت کرد، چون مردم بسیاری از نیاز‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را با رمزارز‌ها تامین می‌کنند پس نیاز به حمایت از جوانان فعال در حوزه پلتفرم‌های بومی رمزارز و استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاکچین داریم؛ موضوعی که در کمیسیون اقتصادی هم مورد توجه قرار گرفته است. باید دولت هم با جدیدت به این سمت حرکت کند تا با حمایت از این حوزه از فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری شود که نتیجه آن مطرح شدن ما در دنیا و توجهات مثبت به ایران و در نهایت توفیقات بیشتر در فضای اقتصادی بین المللی است.

وی ادامه داد: دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از استارتاپ‌ها به خصوص در حوزه رمزارزهاست؛ با توجه به اینکه زمینه استفاده از این حوزه توسط جوانان ایجاد شده باید از آن‌ها حمایت شود، چون در غیراین صورت به سمت شبکه‌های زیرزمینی و غیرقانونی رفته که برای کشور مفید نیست و باعث اختلاس‌ها و اختلاط‌ها و فساد‌ها در بازار‌های مالی و اقتصادی می‌شود. آن گاه برای مقابله با این وضعیت باید هزینه زیادی صرف شود.

رشیدی تاکید کرد: با تقویت پلتفرم‌های بومی حوزه فناوری از جمله رمزارز و استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاکچین می‌توان در عرصه‌های داخلی و بین المللی سرآمد شد و هم اینکه از درآمدزایی و اشتغال آن استفاده کرد.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده با توسعه اشتغال دیجیتال گفت: شهرک‌های اقتصاد دیجیتال به سرعت می‌توانند اشتغال زیادی ایجاد کنند؛ فقط باید دولت حمایت جدی داشته باشد البته دولت و مشخصا وزارت ارتباطات به این سمت حرکت کرده، اما باز هم به حمایت‌های بیشتر احتیاج است.