Gerdab.IR | گرداب

جایزه جهانی برای دولت هوشمند ایران

جایزه جهانی برای دولت هوشمند ایران
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات بر اساس منافع ملی نسبت به معرفی یکی از دستاورد‌های خود در سطح بین‌الملل اقدام کرده است که به نوبه خود موجب ارائه چهره‌ای واقعی از خدمات دولت به مردم در عرصه جهانی، علی رغم تبلیغات گسترده دشمنان این مرز و بوم می‌شود.

به گزارش گرداب، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به یکی از کاربران در فضای مجازی در خصوص جایزه اجلاس wsis برای دولت هوشمند ایران در یکی از پیام‌رسان‌های بومی گفت: اگر علاقه‌مند هستید که از مبانی دولت به عنوان سکو مطلع شوید توصیه می‌کنم به مقاله علمی https://journals.ut.ac.ir/article_۷۹۴۷۲_۰۳e۲۵ccb۱۰۸۰۷b۱۷۶۴۱۲۸۹۸۷۸a۹۷۳۸۴e.pdf مراجعه کنید.

وی افزود: بر همین اساس وزارت ارتباطات بر اساس منافع ملی نسبت به معرفی یکی از دستاورد‌های خود در سطح بین‌الملل اقدام کرده است که به نوبه خود موجب ارائه چهره‌ای واقعی از خدمات دولت به مردم در عرصه جهانی، علی رغم تبلیغات گسترده دشمنان این مرز و بوم می‌شود.

خوانساری ادامه داد: نکته دیگر اینکه ما بر اساس مصوبات مجلس و برنامه‌های دولت و یک راهبرد ملی و برخاسته از ارزش‌های ملی و دینی خودمان اقدام می‌کنیم و در واقع اگر مشابهتی هست نشأت گرفته از دستور کار‌های خارجی نیست بلکه کالا بومی است.

وی در ادامه گفت: ماهیت فنی خط عملی که ایران در آن برنده این جایزه شده با موضوعاتی که شما مطرح کردید متفاوت است. خط عمل دولت الکترونیکی، نشان از عملکرد خوب دولت در خدمات رسانی به مردم دارد و هیچ ارتباطی با مواردی از سند مورد اشاره که جمهوری اسلامی از آن تحفظ دارد، ندارد.

خوانساری در پایان تصریح کرد: موضوع اینکه مردم از طریق یک پنجره بتوانند خدمات خودشان از دولت را به عنوان یک سکو به سادگی، آسانی، با سرعت و کیفیت و در یک نقطه تماس، دریافت کنند، در واقع از مفاهیم پایه فضای مجازی است که تکثر در فضای فیزیکی را به وحدت در فضای مجازی تبدیل می‌کند.

 

جایزه اجلاس wsis برای دولت هوشمند ایران