Gerdab.IR | گرداب

استعمارزدایی🔻 یهودی‌ستیزی؛

آقای ایلان ماسک پادشاه شما عریان است!

آقای ایلان ماسک پادشاه شما عریان است!
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲

مالک پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس گفته که «استعمارزدایی» لزوماً به معنی نسل‌کشی یهودیان است و به کار بردن این تعبیر باعث مسدود شدن حساب خواهد شد، اما شرکت‌های بزرگ آمریکایی او را به یهودستیزی متهم می‌کنند و این پلتفرم را تحریم کردند.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک، مالک پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس روز گذشته در توییتی گفته بود که تعابیر «استعمارزدایی» (decolonization) و «از بحر تا نهر» و تعابیر مشابه لزوماً معنای نسل‌کشی [یهودیان]می‌دهند. او این تعابیر را در خواست آشکار برای خشونت دانست و آن را مخالف با مقررات این پلتفرم دانست و اعلام کرد کاربران مسدود خواهند شد.

استعمارزدایی🔻 یهودی‌ستیزی

ایلان ماسک همچنین در پاسخ به توییتی که گفته بود: «جوامع یهودی گفتمان نفرت نسبت به سفیدپوستان را ترویج می‌کنند، به گونه‌ای که خودشان مایلند خطاب به آن‌ها نباشد»، پاسخ داد: شما حقیقت را گفتید.

استعمارزدایی🔻 یهودی‌ستیزی


با این حال همین جملات محکم ایلان ماسک در حمایت از رژیم صهیونیستی و استعمارگران، به ذائقه استکبار جهانی خوش نیامده است. آن‌ها از این که ایلان ماسک تعبیر «استعمارزدایی» را به کار برده، عصبانی هستند و از تایید صحبت‌های فردی که نقدی کوچک به جامعه صهیونیست‌ها کرده است، برآشفته شده‌اند. کاخ سفید در بیانیه‌ای تعبیر ایلان ماسک را «یهود‌ستیزانه» خواند.
به دنبال این اتفاق شرکت‌های IBM، دیزنی، اپل، کامکست، لایونزگیت، پارامونت، وارنر برادرز و کمیسیون اروپا اعلام کردند که با تحریم پلتفرم ایکس، تبلیغات خود بر آن را متوقف خواهند کرد. آن‌ها دلیل این اقدام را اظهارات یهودستیزانه ایلان ماسک خواندند.

به تعبیری می‌توان گفت اکنون تمدن غرب و به خصوص دنیای فناوری، واقعیت خود را به شکلی عریان در معرض عموم قرار داده است. آن‌ها که مدت‌ها به اسم دموکراسی، آزادی بیان و ... کشور‌هایی را که مقابل هژمونی آمریکا ایستاده بودند، شدیداً نقد می‌کردند حال خودشان در حمایت از رژیمی که به بیمارستان حمله می‌کند، همه این مفاهیم را قربانی کرده‌اند و عریان بودن پادشاه را نشان همگان می‌دهند.

استعمار واقعیتی است که دلیل بسیاری از مشکلات و چالش‌های جهان امروز را توضیح می‌دهد. ریشه‌های توسعه‌یافتگی اروپا به دموکراسی و انقلاب فرانسه و حتی انقلاب صنعتی خیلی ارتباطی ندارد. بلکه انبار باروت و دسته بردگان بودند که اروپا را به بالا بردند.

ویژگی‌های استعمار؟ غارت منابع طبیعی، اشغال زمین‌ها، تبدیل ساکنان منطقه به نیروی کار رایگان، حیوان قلمداد کردن دیگری و تنها خود را انسان فهمیدن، زیر پا گذاشتن توافق‌ها، کشتن وحشی‌ها. شیره ملت‌ها را تا ته مکیدن و سپس به مردم بی‌هویت رویا فروختن ...

استعمارزدایی🔻 یهودی‌ستیزی
دلیل حمایت بیش از اندازه آمریکا از رژیم صهیونیستی را باید ماهیت یکسان این دو دانست. آمریکا نیز کشوری است که بر روی جنازه میلیون‌ها سرخ‌پوست مرده بنا شده و میلیون‌ها انسان را که ظالمانه به بردگی کشیده شده بودند، از آفریقا به این سرزمین آوردند تا با نیروی کار خود «توسعه» را رقم بزنند.

حالا همین منطق استعمار، یعنی تصاحب زمین، کشتن بومیان و توجیه به اسم توسعه ۷۵ سال است که در فلسطین اشغالی اجرا شده است. به همین خاطر است که کتائب قسام، شلوار سه‌خطی، ابوعبیده و دوستان، تنها پاره تن مسلمانان جهان نیستند. بلکه مستضعفان و آزادگان جهان، با هر ملیت و مذهبی امروز بر سر رژیم کودک‌کش فریاد می‌زنند.

استعمارزدایی یعنی پس گرفتن سرزمین، حکمرانی و فرهنگ از چنگ استعمارگر غربی.