Gerdab.IR | گرداب

اروپا: یوروی دیجیتال برای اعمال نظارت بیشتر است

اروپا: یوروی دیجیتال برای اعمال نظارت بیشتر است
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲

رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد اعتراف کرد که ارز دیجیتال جدید اتحادیه اروپا برای اعمال کنترل بیشتر استفاده خواهد شد.

به گزارش گرداب، اتحادیه اروپا مدتی است که جرایمی همچون حبس یا جریمه مالی را برای تراکنش‌های بالاتر از ۱۰۰۰ یورو به صورت نقدی وضع کرده است. به زودی نیز قرار است یوروی دیجیتال رونمایی شود و تراکنش‌ها را با دقت بیشتری ردیابی کند و یک نظام مالی تمامیت‌گرا وضع شود.

کریستین لاگارد در گفتگویی در شبکه اجتماعی رامبل با کانال Vovan & Lexus اعلام کرد که اصلا دلیل رو آوردن به ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی (CDBC) اعمال کنترل‌های بیشتر است.

کریستین آندرسون، نماینده پارلمان نیز معتقد است که ارز دیجیتال بانک مرکزی همراستا با آی دی دیجیتال در اروپا استفاده خواهد شد که کنترل مطلقی بر جمعیت جهان اعمال شود. آندرسون می‌گوید:
اگر شما از این خواسته‌ها و قوانین آن‌ها تبعیت نکنید، آن‌ها حساب بانکی شما را مسدود می‌کند. این اتفاقی نیست که قبل از این نیز رخ نداده باشد.

به‌طور مثال کانادا را در نظر بگیرید ... در آنجا افراد به خاطر آزادی‌شان ایستادگی می‌کنند به خاطر حق این که ماده‌ای ناشناخته به بدن آن‌ها تزریق نشود و واکسن نزنند، نتیجه چه می‌شود؟ دولت حساب‌های بانکی آن‌ها را می‌بندد؛ بنابراین اگر هیچ انتقال نقدی امکان‌پذیر نباشد، شما چه کار می‌توانید بکنید؟ آن‌ها به سادگی زدن یک دکمه شما را نابود خواهند کرد.