Gerdab.IR | گرداب

میکسر کریپتو سنباد توسط آمریکا توقیف شد

میکسر کریپتو سنباد توسط آمریکا توقیف شد
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲

آمریکا با ادعای استفاده توسط هکر‌های کره شمالی، برنامه بلاکچین سنباد را توقیف کرد.

به گزارش گرداب، وزارت خزانه داری ایالات متحده، سرویس میکسر ارز‌های دیجیتال سندباد را به اتهام استفاده از آن به عنوان ابزار پولشویی توسط گروه هکر لازاروس کره شمالی تحریم کرده است.

میکسر کریپتو، سروری است که به افراد امکان می‌دهد ارز‌های دیجیتال را واریز کنند و از ردیابی دقیق آدرس‌های کیف پول جلوگیری شود.
این سرویس کریپتو را از کاربر دریافت می‌کند، آن را میکس و مخلوط می‌سازد و به آدرس کیف پول دیگر مشتری ارسال می‌کند. شناسایی رد ارز دیجیتال با استفاده از این این ابزار تا اندازه زیادی دشوار می‌شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (اوفک) Sinbad.io (Sinbad) را با ادعای استفاده از آن توسط هکر‌های کره شمالی که سرقت‌های رمزنگاری در مقیاس بزرگ انجام داده اند، تحریم کرده است این توقیف باعث خسارت چند صد میلیون دلاری شده است.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمده است: سندباد میلیون‌ها دلار ارز مجازی را از سرقت‌های گروه لازاروس، از جمله سرقت‌های Horizon Bridge و Axie Infinity پردازش کرده است.

سندباد همچنین توسط مجرمان سایبری برای مخفی کردن تراکنش‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه مانند فرار از تحریم، قاچاق مواد مخدر، خرید مواد سوء استفاده جنسی از کودکان، و فروش غیرقانونی اضافی در بازار‌های دارک وب استفاده می‌شود.»

لازاروس یک گروه هکر بدنام کره شمالی است که به دلیل حملات فیشینگ، استخدام کارمندان جعلی و سوء استفاده از آسیب پذیری‌های بلاک چین برای سرقت میلیون‌ها ارز رمزنگاری شده، از جمله ۶۲۰ میلیون دلار از Axie Infinity، ۱۰۰ میلیون دلار از Harmony Horizon شناخته شده است.

اوفک سال گذشته نیز میکسر کریپتو تورنادو کش را تحریم کرده بود که نخستین باری بود که آمریکا یک برنامه کدنویسی‌شده را هدف تحریم خود قرار داده بود.

منبع: بلیپینگ کامپیوتر