Gerdab.IR | گرداب

دعوت از فارسی‌زبانان برای کمک به داعش از طریق رمز ارز مونرو

دعوت از فارسی‌زبانان برای کمک به داعش از طریق رمز ارز مونرو
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲

داعش از فارسی‌زبانان خواست تا از طریق رمز ارز مونرو به این گروه تروریستی کمک کنند.

به گزارش گرداب مؤسسه العزائم یکی از بازو‌های رسانه‌ای ولایت خراسان داعش با انتشار یک پوستر به زبان فارسی خواستار کمک مالی به داعش شد.

این پوستر که با عنوان “جهاد مالی” منتشر شده است تلاش می‌کند تا هواخواهان فارسی زبان داعش را از طریق چند جمله کوتاه و همچنین با استفاده از آیات قرآنی ترغیب کند تا از طریق رمز ارز مونرو به این گروه تروریستی کمک مالی کنند.

دعوت از فارسی زبانان برای کمک به داعش از طریق رمز ارز مونرو

در این پوستر آمده: “جهدتان را برای جهاد مبذول کنید”. در این پوستر همچنین به آیه ۱۰ و ۱۱ سوره صف استشهاد شده‌است و کمک به داعش تجارت سودمندی تلقی شده‌است که انسان را از عذاب آخرت نجات می‌بخشد.

در پایان این پوستر نیز آمده: ” از طریق رمز ارز دیجیتال امن مونرو جهاد مالی و اقتصادی کنید. همانطور که از آن برای زندگی روزمره خود استفاده می‌کنید”.

مؤسسه العزائم در انتهای پوستر نیز با درج یک نشان QR از هواخواهان فارسی زبان می‌خواهد تا از این طریق کمک‌های مالی خود را به صورت رمز ارز مونرو برای داعش بفرستند.

پیش از این نسخه انگلیسی این پوستر در شماره ۲۹ مجله انگلیسی زبان مؤسسه العزائم تحت عنوان صدای خراسان داعش (Voice of Khorasan) منتشر شده بود.

گفتنی است که مؤسسات رسانه‌ای داعش به ویژه پس از حاکم شدن طالبان در افغانستان بیش از پیش مخاطبان فارسی زبان را مورد توجه قرار داده و محتوای رسانه‌ای گوناگونی را به زبان فارسی تولید می‌کنند.

لازم به ذکر است که چندی پیش شرکت بایننس که راه انتقال مخفیانه رمز ارز مونرو توسط داعشی‌ها بود از کشف چند عضو تاجیک و ترک فعال داعش خراسان در بایننس خبر داد. طبق این گزارش، شرکت بایننس برای شناسایی و کمک برای از بین بردن این شبکه با بانک ملی تاجیکستان و نهاد‌های امنیتی همکاری کرده و باعث دستگیری چند عضو داعش شده است.

منبع: تحولات جهان اسلام