Gerdab.IR | گرداب

نخستين قرآن بازگشته از فضا رونمايی شد

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰

قرآن بازگشته از فضا سال گذشته به همت پدر ترويج علم فضا در ايران و از سوی "الكساندر كالري"، فضانورد نامدار روس به فضا فرستاده و بعد از شش ماه اقامت در ايستگاه فضايي به زمين برگردانده شد.

به گزارش گرداب، "ويكتور گارباتكو"، رئيس دانشگاه علوم هوايي مسكو شامگاه شنبه در حاشيه مراسم رونمايي از نخستين قرآن بازگشته از فضا و برپايي نمايشگاه انسان و فضا در اصفهان گفت: «آينده درخشاني را براي ايران به دليل اينكه توانسته است چند سفينه به هوا پرتاب و به جوانانش در اين عرصه اعتماد كند، پيش بيني مي كنم.»

وي با بيان اينكه برخي دانشمندان ايراني در ايستگاه هاي فضايي روسيه و آمريكا در پست هاي مديريتي حساس مشغول به فعاليت اند، گفت: «ايرانيان توانسته اند ثابت كنند جزء بهترين ها هستند و در زمينه رشد فن آوري هوافضا و فضانوردي براي ترقي كشورشان مي كوشند.»

براساس اين گزارش نخستين قرآن بازگشته از فضا اولين بار در ايران عصر شنبه در تالار اتاق بازرگاني اصفهان به مناسبت هفته جهاني فضا رونمايي شد.

اين قرآن سال گذشته به همت پدر ترويج علم فضا در ايران و از سوی "الكساندر كالري"، فضانورد نامدار روس به فضا فرستاده و بعد از شش ماه اقامت در ايستگاه فضايي به زمين برگردانده شد.

اين قرآن چاپ جمهوري اسلامي نخستين بار به فضا ارسال و بازگردانده شد.

قرآن ياد شده به ابتكار "سيروس برزو"، تحليلگر فضانوردي و پژوهشگر تاريخ كيهان نوردي مقيم روسيه در پاسخ به اهانت آمريكا به قرآن مجيد به فضا ارسال شد.

فرستادن قرآن مجيد به فضا عكس العمل مناسب و پاسخ شايسته اي به حركت زشت وهن قرآن كريم در آمريكا بود.

نمايشگاه انسان و فضا و نمايش دادن قرآن بازگشته از فضا به مدت يك هفته در سالن نمايشگاه اتاق بازرگاني اصفهان براي عموم داير است.

منبع: ایرنا