Gerdab.IR | گرداب

فرمانده ناجا:

استفاده از فضای مجازی باید در مسیرهایی مناسب پیگیری شود

تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را از پیشگیری انتظامی موثرتر می داند.

به گزارش گرداب، سردار حسن اشتری امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) در همایش فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها با تشکر از آقای لاریجانی به خاطر برگزاری این همایش اظهار داشت: نیروی انتظامی آمادگی دارد که در طول دوران نمایندگی منتخبان ملت همکاری های لازم را انجام دهد و از نظرهای نمایندگان استفاده کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به صورت تمام وقت در حوزه تهدیدها و چالش های موجود در زمینه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده است. نیروی انتظامی 10 هزار مقر ثابت در سراسر کشور دارد و نیروهای گشت نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی آماده ارائه خدمت به تمام مردم است و نمایندگان مجلس نیز می توانند در موضوعات مهمی مانند مبارزه با آسیب های اجتماعی کمک های لازم را انجام دهند.

وی افزود: امروزه موضوعاتی در حوزه آسیب های اجتماعی وجود دارد که سبب نگرانی مقام معظم رهبری و مسئولان کشور شده، لازم است آسیب های اجتماعی با جدیت پیگیری شود تا از افزایش آنها جلوگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص مسئله مواد مخدر گفت: اشاعه گسترده مواد مخدر صنعتی و سنتی نگران کننده است البته اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه ای انجام شده ولی باز هم آمار یک میلیون و نیم استفاده کننده مواد مخدر در کشور نگران کننده است.

سردار اشتری اضافه کرد: نیروی انتظامی از مرز تا شهرها، روستاها و جاده ها با شبکه های توزیع مواد مخدر مبارزه می کند و علاوه بر آن به مقابله با متجاهران به استفاده از مواد مخدر و خرده فروشان نیز می پردازد. امروز باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا در آینده از نتیجه فعالیت های خود خدا را شاکر باشیم.

وی افزود: آسیب های فضای مجازی نیز یکی از زیرمجموعه های آسیب های اجتماعی است که البته منکر استفاده از فضای مجازی نیستیم ولی باید در مسیرهایی مناسب پیگیری شود. شورای عالی فضای مجازی با نظر مقام معظم رهبری ایجاد شده ولی مشکلات فضای مجازی زیاد است البته با هوشیاری و اتکا به مبانی دینی از گسترش آن جلوگیری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اقداماتی باید انجام شود تا هزینه ارتکاب جرم افزایش یابد و کسانی که مجرم هستند و باعث نگرانی خانواده ها می شوند باید هزینه جرایم خود را متناسب با آن بپردازند در حالی که الان هزینه ارتکاب جرایم بالا نیست.

سردار اشتری ادامه داد: در حال حاضر مجرمانی را مشاهده می کنیم که 20 بار مجازات شده اند که این موضوع در همه حوزه ها مشاهده می شود و این جای نگرانی دارد که باید با کار جهادی و تقنین مناسب با آن برخورد شود ضمن اینکه نیروی انتظامی آماده اجرای قوانین است.

وی افزود: در حوزه ترافیکی نیز مشکلاتی وجود دارد که با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها آمار تلفات در جاده ها کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی پیشگیری اجتماعی را از پیشگیری انتظامی موثرتر می داند و نهادهایی مانند خانواده و دانشگاه ها می توانند در این موضوع اثرگذار باشند.

وی افزود: امیدواریم شاخص امنیت کشور ارتقا یابد تا مردم بیش از این احساس امنیت کنند چون اگر امنیت وجود داشته باشد سایر حوزه ها نیز پیشرفت خواهند کرد.