Gerdab.IR | گرداب

تبلیغات مشروبات الکلی، قمار و سیاست در یوتیوب محدود شد

تبلیغات مشروبات الکلی، قمار و سیاست در یوتیوب محدود شد
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

یوتیوب از این پس تبلیغات مربوط به مشروبات الکلی، قمار و سیاست را در عنوان اصلی تبلیغات خود استفاده نخواهد کرد.

به گزارش گرداب، طبق گزارش Axios، یوتیوب از این به بعد تبلیغات مربوط به مشروبات الکلی، قمار، سیاست و دارو‌های تجویزی را برای تبلیغ اصلی خود که در بالای صفحه‌ی وب‌سایت نشان داده می‌شوند، نمی‌پذیرد.

گوگل به The Verge گفت که ایجاد محدودیت در نوع تبلیغات در این قسمت به کاربران کمک خواهد کرد تا تجربه‌ی بهتری در این وب‌سایت داشته باشند. تبلیغ در عنوان اصلی، اولین چیزی است که کاربران هنگام باز کردن یوتیوب می‌بینند، پس قرار ندادن تبلیغات مربوط به مواد مخدر، الکل یا قمار، برای همه‌ی کاربران خوشایند خواهد بود. قرار ندادن تبلیغات سیاسی نیز به این پلتفرم کمک خواهد کرد تا از جنجال‌های سیاسی دور باشد و اتفاقی مانند انتخابات ۲۰۲۰ که دونالد ترامپ بخشی را برای تبلیغ خود به مدت سه روز خریداری کرده بود، نیفتد.

طبق صفحه‌ی پشتیبانی تبلیغات یوتیوب، تبلیغاتی که در عنوان اصلی هستند، می‌توانند جهت افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم استفاده شوند، اما این قسمت دیگر برای افرادی که می‌خواهند فضا‌های خاصی را تبلیغ کنند، در دسترس نخواهد بود. گوگل در حال حاضر نیز روشی را برای کاربران فراهم کرده است که می‌توانند تعداد نشان داده شدن تبلیغات مربوط به مشروبات الکلی و قمار را محدود کنند. این تنظیمات روی تبلیغی که در عنوان اصلی هم نشان داده می‌شد، می‌توانست اثر بگذارد، اما گوگل در سال ۲۰۲۰، از این بخش برای نشان دادن تبلیغات هدف‌دار به جای تبلیغاتی که برای یک روز کامل رزرو شده بودند، استفاده کرد.

سال‌هاست که گوگل سعی می‌کند تا سیاست‌های خود را متناسب با تبلیغاتی که باید نشان داده شوند و نشوند، تنظیم کند و اخیرا آن‌ها را روی تبلیغاتی که مربوط به سخنان نفرت انگیز، اطلاعات غلط سیاسی و نظریه‌های اشتباه درباره‌ی کووید-۱۹ بود، اجرا کرده است. علی‌رغم تلاش‌های گوگل، قانون‌گذاران بیش‌تر از قبل بخش تجارت تبلیغات گوگل را زیر سوال برده‌اند، چون معتقدند که از این وضعیت نیز سوءاستفاده خواهد شد.