Gerdab.IR | گرداب

عدم پذیرش ارز دیجیتال به عنوان وجه قانونی کشور در مکزیک

عدم پذیرش ارز دیجیتال به عنوان وجه قانونی کشور در مکزیک
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، اعلام کرد که این کشور برخلاف السالوادور، بیتکوین و دیگر ارز‌های دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش گرداب - در یک کنفرانس مطبوعاتی، اوبرادور گفت که موضع خود را در مورد ارز‌های دیجیتال تغییر نخواهد داد. بانک مرکزی مکزیک و کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار در ماه ژوئن، بیانیه‌ای صادر کردند و هشدار دادند که مؤسسات مالی اجازه ارائه خدمات با استفاده از دارایی‌های دیجیتال را ندارند.

تاکنون حداقل دو قانون‌گذار در مکزیک پیشنهاد به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال را داده‌اند. ریکاردو سالیناس پلیگو که یک میلیاردر و جزو یکی از ثروتمندترین افراد مکزیک است و هم‌چنین بنیان گذار شرکت Banco Azteca می‌باشد گفته است که بانک مرکزی، پیشنهاد پذیرش ارز‌های دیجیتال را بررسی خواهد کرد.

هرچند در کشور، افراد زیادی در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی هستند که با استفاده از ارز‌های دیجیتال موافقند، اما مقامات کشور در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که کارتل‌ها از طریق ارز‌های دیجیتال اقدام به پولشویی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که کشور‌های دیگر در سراسر آمریکای لاتین نیز قدمی برای پذیرش ارز دیجیتال برداشته‌اند، اما در السالوادور علاوه بر این که رئیس جمهور این کشور بیتکوین را به رسمیت شناخته است، مردم السالوادور مخالف این تصمیم هستند. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، شهروندان السالوادور به نشانه اعتراض، راهپیمایی برگزار کردند و در این جریان، یک کیوسک مربوط به ارز Chivo را سوزاندند.

منبع:
cointelegraph