Gerdab.IR | گرداب

کشف ۲۷ هزار دستگاه استخراج رمز ارز در استان تهران

کشف ۲۷ هزار دستگاه استخراج رمز ارز در استان تهران
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، از کشف ۲۷ هزار و ۲۴۴ دستگاه ماینر غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش گرداب - کشف ۲۷ هزار دستگاه استخراج رمز ارز در استان تهرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از وزارت نیرو (پاون)، آقای مصطفی بابایی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز‌ها تاکنون ۶۹۱ مرکز در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران کشف شده است افزود: توان برآوردی دستگاه‌های مکشوفه ۵۴ مگاوات است و بیش از ۸۱ هزار مگاوات ساعت انرژی با مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای این مراکز محاسبه شده که از این میزان مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال تاکنون وصول شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۴۴ دستگاه استخراج رمز ارز شناسایی شده، تعداد ۵۷۷۵ دستگاه مربوط به کشفیات هفت ماهه اخیر از ۲۳۲ مرکز است.

بابایی با اشاره به سهم تعرفه‌های بخش‌های مختلف در مراکز کشف شده گفت: یک درصد این مراکز دارای مصرف عمومی، ۴ درصد کشاورزی، ۱۵ درصد خانگی، ۲۸ درصد صنعتی، ۴۴ درصد سایر مصرف و ۸ درصد هم فاقد انشعاب بودند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ضمن قدردانی از همکاری نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی با معاونت‌های خدمات مشترکان مناطق ۲۲ گانه تحت پوشش این شرکت در راستای شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، خواستار استمرار این همکاری‌ها به منظور تداوم پایداری جریان برق و جلوگیری از قطع آن شد.