Gerdab.IR | گرداب

درخواست از دولت کره جنوبی برای کمک به رشد بازار ارز دیجیتال

درخواست از دولت کره جنوبی برای کمک به رشد بازار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

در جلسه کمیته صنعت دارایی دیجیتال کره جنوبی درباره مالیات رمزارز، بازار دیفای، توکن‌های غیرقابل معاوضه و متاورس بحث و گفتگو شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کارشناسان بلاکچین عضو کمیته صنعت دارایی دیجیتال کره جنوبی خواهان تشکیل کمیته‌ای دولتی برای کمک به پیشرفت کسب و کار‌های مرتبط با ارز دیجیتال در کشور شدند.

این کارشناسان روز پنجشنبه ۱۴ بهمن (۳ فوریه ۲۰۲۲) جلسه‌ای تشکیل دادند و درباره پیشرفت بازار ارز دیجیتال کره و نقش دولت در کمک به دستیابی به این هدف، بحث کردند. به اعتقاد آن‌ها، فناوری بلاکچین و ارز‌های دیجیتال به ابزار مهمی برای شروع انقلاب صنعتی چهارم تبدیل خواهد شد.

کارشناسان از دولت خواستند تا از صنعت نوپای ارز‌های دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، توکن‌های غیرقابل معاوضه و متاورس حمایت کند. قوانین ارز دیجیتال در کره جنوبی نمونه‌ای از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات است. حدود ۲۰۰ صرافی رمزارز کوچک تا متوسط بعد از اجرا شدن قانون ایجاد حساب بانکی با نام واقعی برای کاربران، فعالیت‌های خود را متوقف کردند.

ناظر امور مالی کره جنوبی استفاده از کیف پول‌های خصوصی را ممنوع اعلام کرد و از صرافی‌ها خواست تا تراکنش‌های ناشناس و تایید نشده را انجام ندهند. پیش از این، قانون‌گذاران پیشنهاد اعمال ۲۰% مالیات بر سود ارز‌های دیجیتال را داده بودند، اما این پیشنهاد به دلیل شفاف نبودن مقررات رمزارز به تعویق افتاد.

با این که قانون‌گذاران کره جنوبی نسبت به بازار رمزارز موضع سختگیرانه‌ای دارند، اما به نظر می‌رسد که موافق برنامه‌های متاورس هستند. کره جنوبی اعلام کرد که در پروژه ملی متاورس ۱۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

ارزش بازار رمزارز کره جنوبی علی‌رغم وجود نظارت‌های شدید و محدودیت‌ها، در سال ۲۰۲۱ به ۴۵.۹ میلیارد دلار رسید.
منبع:
کوین تلگراف