Gerdab.IR | گرداب

نابودی هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مالزی

نابودی هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مالزی
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

بنا بر اطلاعیه پلیس این کشور، این دستگاه‌ها از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، برطبق اعلامیه روز یک‌شنبه، پلیس مالزی ۱۷۷۳ دستگاه ماینر بیتکوین را نابود کرده است. علاوه بر این دستگاه‌های استخراج، مقامات این کشور همچنین مودم‌ها، رایانه‌ها، روتر‌ها و وسایلی از این دست را نیز نابود کرده‌اند. این تجهیزات در طی ۳۸ عملیات نفوذ به مراکز استخراج غیرمجاز بیتکوین در ناحیه کوتا سیتار این کشور ضبط شده بود.

در طی عملیات‌هایی نیروی پلیس مالزی ۲۱ مکان را جستجو کرده بود که به خاطر سرقت برق به آن‌ها مشکوک شده بود. مصرف بی‌رویه برق برای دستگاه‌های غیرمجاز استخراج به سامانه تامین برق این کشور آسیب وارد کرده است.

در مالزی استخراج غیرمجاز پدیده‌ای رایج است. در ماه دسامبر (آذر ماه ۱۴۰۰)، مقامات مالزی بیش از ۱۷۰۰ دستگاه استخراج بیتکوین را ضبط کردند که در مجموع حدود ۸۰۰ هزار دلار ارزش داشت.

پیش از این ویدیویی نیز از این کشور منتشر شده بود که صد‌ها دستگاه استخراج بیتکوین را نشان می‌داد که در اختیار مقامات این کشور قرار گرفته است. استخراج‌کنندگان غیرمجاز نیز از سوی نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

استخراج بیتکوین نیاز به مصرف حجم زیادی نیروی برق دارد. زیرا این دستگاه‌ها به حل وظایف ریاضیاتی بسیار پیچیده مشغول هستند.

منبع: u.today