Gerdab.IR | گرداب

اپل و اتخاذ سیاست‌های ضد ارز دیجیتال

اپل و اتخاذ سیاست‌های ضد ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

مدیرعامل صرافی کوین‌بس معتقد است سیاست‌های ارز دیجیتال اپل نشان از انحصار غیرقانونی این شرکت دارد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس، برایان آرمسترانگ می‌گوید اپل رویه دوستانه‌ای نسبت به ارز دیجیتال اتخاذ نکرده است و تاکید کرده است که این غول فناوری تعدادی از ویژگی‌های مربوط به ارز دیجیتال را در اپ استور خود ممنوع کرده است. سیاست‌های ضد ارز دیجیتال اپل از نظر او باعث ایجاد مشکلات حقوقی ضدانحصاری شده است.

آرمسترانگ در گفتگویی با پادکستی اعلام کرده است که «وقتی تلاش کنی برنامه خود (در زمینه ارز دیجیتال) را بر روی اپ استور قرار دهی، اپل آن را تایید نمی‌کند. اپل تا بدینجا رفتار دوستانه‌ای با ارز دیجیتال نداشته است. آن‌ها فی‌الواقع تعدادی از خصیصه‌های اصلی ارز دیجیتال که در برنامه‌ها قرار می‌گیرد را ممنوع کرده‌اند. این به‌طور بالقوه تخطی از قوانین ضدانحصاری را نشان می‌دهد».

آرمسترانگ همچنین اضافه کرده است: «در آینده تلفن‌های همراه سازگار با ارز دیجیتال بسیار پرطرفدار خواهد شد».

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال کوین بیس تاکید کرده است که به دنبال این است که روزی این صرافی مانند اپل انحصارگر شود. او می‌گوید: «صرافی‌های غیرمتمرکز برای من بسیار جالب توجه هستند».

در رابطه با فهرست کوین‌ها، مدیر این شرکت می‌گوید که یک سرویس مالی تجاری راه‌اندازی کرده‌اند که برطبق آن هر کوین و ارز تازه برای ورود باید معیار‌های مشخصی را داشته باشند و این فرایند به طور خودکار انجام می‌شود.

منبع: Bitcoin.com