Gerdab.IR | گرداب

بوینس آیرس و امکان پرداخت مالیات از طریق ارز دیجیتال

بوینس آیرس و امکان پرداخت مالیات از طریق ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

دولت محلی بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین به دنبال این است که برای شهروندان خود این امکان را فراهم کند که از طریق ارزهای دیجیتال مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش گرداب به نقل از رسانه‌های محلی مدیر دولت محلی بوینس آیرس، رودریگز لارتا در اعلامیه‌ای این مسئله را اعلام کرده است. این طرح ابتکاری بخشی از فرایند دیجیتالی شدن این شهر است که با هدف گسترش دسترسی شهروندان به اسناد و خدمات دولتی صورت می‌گیرد.

این برنامه که «بوینس آیرس+» نام گرفته است به دنبال ساده‌سازی و مستقیم کردن پیوند ارتباط میان شهروندان با شهر است. دیگو فرناندز، مسئول بخش نوآوری و دگرگونی دیجیتال این شهر درباره اهمیت بلاکچین برای فرایند دیجیتالی شدن می‌گوید:

«معتقدم که فناوری بلاکچین امکانات حکمرانی ویژه‌ای به ما می‌دهد تا شفاف‌تر عمل کنیم و به‌شیوه‌ای عمیق‌تر شهروندان را در فعالیت‌های خود مشارکت دهیم».

این طرح پیشنهادی مشابه برنامه‌ای است که شهر ریو دو ژانیرو برزیل چند ماه پیش اجرا کرده است. مقامات این شهر اعلام کردند که پرداخت مالیات از طریق ارز دیجیتال را از آغاز سال آینده به رسمیت خواهند شناخت.


یکی از پروژه‌های کلیدی که این شهر به دنبال به اتمام رساندن آن است، تعبیه یک سامانه آی دی دیجیتال است که به شهروندان اجازه دهد تا درخواست‌های اسناد و پرداخت‌های خود به شهرداری را به گونه‌ای راحت‌تر به انجام برسانند.

این سامانه همچنین به دنبال این است که تعامل‌پذیر باشد و این بدین معناست که سازمان‌های مختلف دولتی بتوانند با آن تعامل داشته باشند. چنین مسئله همچنین به کم شدن فشار کاری کارمندان دولت منجر خواهد شد و به شهروندان نیز فرصت مناسبی برای مدیریت بهتر درخواست‌های خود می‌دهد.
منبع: Βitcoin.com