Gerdab.IR | گرداب

سرقت میلیون دلاری از پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز

سرقت میلیون دلاری از پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

پلتفرم MM. Finance اعلام کرده است که هکر‌ها توانسته‌اند به ارزش ۲ میلیون دلار از سرمایه‌هایشان را به سرقت ببرند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، پلتفرم امور مالی غیر متمرکز MM. Finance اعلام کرده است که هدف حمله سایبری قرار گرفته است و هکر‌ها توانسته‌اند در طی یک حمله دی ان اس (DNS) بیش از ۲ میلیون دلار از سرمایه‌های این پلتفرم را به سرقت ببرند.

در چنین حملاتی هکر‌ها دسترس‌پذیری یا پایداری DNS یک شبکه را هدف می‌گیرند. تیم اداره‌کننده این پلتفرم غیرمتمرکز که خود را بزرگترین اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز در بلاکچین کرونوس می‌داند، اعلام کرده است که هکر‌ها توانسته‌اند آدرس‌های مخرب را کد اصلی وارد کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «هکر‌ها از آسیب‌پذیری DNS سوءاستفاده کرده‌اند تا آدرس ارتباط روتر در فایل‌های میزبانی ما را تغییر دهند. حل کردن این مشکل اولویت اصلی ماست. ما مطلع هستیم که بعضی از کاربران ما خسارات زیادی دیده‌اند و نگرانی دارند».

ابتدا این کاربران بودند که متوجه حمله سایبری شدند. سرمایه‌های آن‌ها ابتدا وضعیت نامشخصی پیدا کرده بوده است و کم و زیاد شده است. در نهایت بخش زیادی از سرمایه‌های موجود در این پلتفرم به سرقت رفته است.

این شرکت در ادامه بیانیه خود آورده است: «وقتی قربانیان به پلتفرم رجوع کردند تا پول خود را بیرون بکشند، روتر آلوده‌شده ورود کرده و درخواست‌های برداشت دستکاری شده‌اند. آدرس هکر به جای آدرس کاربر وارد شده است و سرمایه به سرقت رفته است».

سارقین بیش از ۲ میلیون دلار را از این طریق به شکل ارز دیجیتال از پلتفرم خارج کرده و سپس از طریق تورنادو کش پولشویی کرده است. این یک سرویس است که به افراد اجازه می‌دهد سوابق سرمایه‌های خود را پنهان کنند.

این شرکت اعلام کرده است که برنامه‌ای برای جبران خسارت کاربران دارد و اداره‌کنندگان اعلام کرده‌اند سهم خود از کارمزد تراکنش‌ها را برای جبران خسارات اختصاص می‌دهند.

منبع: Record