Gerdab.IR | گرداب

حمایت کاندیدای ریاست‌جمهوری نیجریه از ارز‌های دیجیتال

حمایت کاندیدای ریاست‌جمهوری نیجریه از ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

یکی از نامزد‌ها از صنعت ارز‌های دیجیتال حمایت کرده است و بر این باور است که این حوزه فرصت‌های جدیدی در برابر کشور فراهم می‌کند.

به گزارش گرداب، کاندیدای ریاست‌جمهوری نیجریه، بوکولا ساراکی به تازگی از صنعت ارز‌های دیجیتال حمایت کرده است و معتقد است این حوزه فرصت‌های جدیدی برای جوانان کشور فراهم کرده است. اما او تاکید کرده است باید قوانینی در این حوزه وضع شود تا بازیگران این حوزه راهنمایی و هدایت شوند.

ارز دیجیتال به موضوع گفتگوی نامزد‌های انتخاباتی نیجریه تبدیل شده است. این کاندیدای انتخاباتی اخیرا از ارز دیجیتال حمایت کرده و گفته است که به نظر او تاثیر منفی بر اقتصاد ندارد. او در این باره گفته است:

«من براین باورم که ارز دیجیتال به خصوص به نسل جوان در ایجاد شغل و فرصت‌های اقتصادی کمک زیادی کرده است. هر چیزی که شغل ایجاد کند و محیطی برای افراد فراهم کند که به کسب‌وکار بپردازند، مورد حمایت من است».

بانک مرکزی نیجریه از فوریه ۲۰۲۱ نهاد‌های مالی را موظف به مسدود کردن تراکنش‌های مرتبط با ارز دیجیتال کرده است. بانک مرکزی این کشور تاکید دارد که ارز‌های دیجیتال خصوصی مانند بیتکوین جایی در نظام اقتصادی نیجریه نداشته است.

اما با وجود این ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در نیجریه همچنان مردم توجه زیادی به این حوزه داشته‌اند. به تازگی نیز کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور مقررات و خط مشی برای حکمرانی در حوزه ارز دیجیتال وضع کرده است.

دیدگاه‌های این نامزد ریاست‌جمهوری با استقبال سایر نامزد‌ها روبرو نشده است و او را به بی‌تجربگی در این حوزه متهم کرده‌اند.

منبع: bitcoin.com