Gerdab.IR | گرداب

سامسونگ به دنبال راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال

سامسونگ به دنبال راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

با وجود محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه اخیر در کره جنوبی، شرکت سامسونگ نیز به دنبال ورود به بازار ارز دیجیتال است.

به گزارش گرداب، هفت شرکت بزرگ اوراق بهادار کره جنوبی قصد دارند در ماه‌های اول سال آینده صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد کنند. اخیراً این نهاد‌ها با ناظران پولی داخلی همکاری می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۲ مجوز چنین فعالیت‌هایی را دریافت کنند.

یکی از مقامات یکی از این شرکت‌ها گفت: “در حال حاضر، بحث‌های لازم برای تاسیس در حال نهایی شدن است. ”

دو مورد از این شرکت‌ها Mirae Asset Securities و Samsung Securities هستند. برای معرفی پلتفرم رمزارز خود، اولی قصد دارد یک شرکت تابعه تحت مشاوره دارایی Mirae (یک سازمان وابسته) ایجاد کند. پس از انتشار، صرافی خدمات معاملاتی بیت کوین و اتر و همچنین معامله با توکن‌های غیرقابل تغییر (NFT) را ارائه می‌دهد.

به نوبه خود، Samsung Securities به دنبال ورود به تجارت توکن‌های امنیتی مبتنی بر بلاک چین است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت سعی کرد یک پلتفرم معاملاتی توکن راه اندازی کند، اما نتوانست تیم لازم از متخصصان را که باید این وظیفه را انجام دهند، سازماندهی کند.

برنامه‌های این شرکت‌های کره‌ای با موضع رئیس‌جمهور طرفدار رمزارز تازه منتخب این کشور، یون سوک یول (Yoon Suk-yeol)، مطابقت دارد. اوایل سال جاری، او قول داد که حداقل آستانه برای پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه بر سود حاصل از سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهد و در نتیجه، فضای بهتری برای سرمایه گذاران داخلی ایجاد کند.

به تازگی رگولاتور امور مالی کره جنوبی اعلام کرده بود که علیه ۱۶ صرافی ارز دیجیتال که به شکل غیرقانونی در این کشور فعالیت می‌کنند، اعلام جرم می‌کند. کره جنوبی مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای شرکت‌های ارز دیجیتال وضع کرده است و تمامی شرکت‌هایی که قصد ورود به این بازار در این کشور را دارند باید مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

____________________
منبع: کریپتوپوتیتو