Gerdab.IR | گرداب

نروژ برای ایجاد ارز دیجیتال ملی به سراغ شبکه اتریوم می‌رود

نروژ برای ایجاد ارز دیجیتال ملی به سراغ شبکه اتریوم می‌رود
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

بانک مرکزی این کشور به دنبال ایجاد زیرساخت اولیه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مبتنی بر اتریوم است.

به گرارش گرداب، بانک نورگس (Norges) به شکلی رسمی اعلام کرده است که در حال فراهم کردن زیرساخت اولیه برای ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی است و می‌خواهد این رمزارز ملی را بر روی شبکه اتریوم پیاده کند. پیش از این بانک مرکزی نروژ برنامه‌های خود را برای آزمایش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی اعلام کرده بود و انتظار داشت با آزمایش طرح‌های مختلف برای یک دوره دو ساله، راه‌حل ترجیحی خود را در این زمینه پیدا کند.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱ بانک مرکزی این کشور گزارشی منتشر کرد که به طرح‌های احتمالی خود برای رسیدن به ارز دیجیتال بانک مرکزی اشاره شده بود. از جمله این طرح‌های پیشنهادی کار بر روی شبکه‌های بلاکچین متفاوتی مثل اتریوم، بیتکوین، سولانا و ترون بود. از نظر این نهاد مالی قابلیت همکاری و تعامل‌پذیری یکی از مهم‌ترین مشکلات در حین بررسی راه‌حل‌های فنی مختلف است.

صندوق بین‌المللی پول به تازگی اعلام کرده بود که از ژانویه ۲۰۲۲ (دی‌ماه ۱۴۰۰) ۹۷ بانک مرکزی در سراسر دنیا، معادل بیش از نیمی از کشور‌های جهان، در حال تحقیق یا توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. در حال حاضر تنها دو کشور نیجریه و باهاما پروژه رمزارز ملی خود را به طور کامل راه‌اندازی کرده‌اند و چین نیز در این زمینه بر اساس حجم معاملات پیشگام است؛ هرچند چین هنوز یوآن دیجیتال خود را به شکلی محدود و آزمایشی به بهره‌برداری گذاشته است.