Gerdab.IR | گرداب

الگوریتم نمایش توییتر متن باز شد

الگوریتم نمایش توییتر متن باز شد
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

در نتیجه حواشی و چالش‌های اخیر این شبکه اجتماعی الگوریتم اصلی خود را متن باز کرد.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک مالک توییتر چندی پیش اعتراف کرد که در دوره مدیریت قبلی توییتر سوءاستفاده‌های سیاسی زیادی در الگوریتم انتشار مطالب این پلتفرم صورت گرفته است. برطبق اسناد توییتر نهادهای امنیتی مانند اف‌بی‌آی و سیا بارها از مسئولان سابق توییتر درخواست کردند که جلوی انتشار یا ترند شدن بعضی مطالب گرفته شود.

حال ایلان ماسک به وعده خود در این زمینه وفا کرد و الگوریتم پیشنهاد و مرتب کردن توییت‌ها در تب For You این پلتفرم متن باز شد. این الگوریتم یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در میان شبکه‌های اجتماعی انحصاری، توییتر را باید نخستین شرکتی دانست که الگوریتم خود را متن باز می‌کند.

الگوریتم شبکه‌های اجتماعی در پخش و ترند شدن مطالب تاثیر اصلی را دارند. معمولا افراد و گروه‌های بازاریابی در حوزه شبکه‌های اجتماعی بزرگ بر اساس حدس و گمان و تجربه شخصی صحبت می‌کردند، اما حالا با انتشار متن باز توییتر الگوریتم واقعی که در این شبکه در حال اجراست، در اختیار همه قرار گرفته است.

کدهای این الگوریتم به صورت متن باز در گیت‌هاب منتشر شده است.

این الگوریتم روزانه بیش از 500 میلیون توییت را پردازش کرده و براساس فاکتورهای مختلف مثل علاقه کاربر، احتمال لایک و ... 1500 توییت برای هر کاربر فهرست می‌کند که نیمی از آن از دنبال‌شوندگان و نیم دیگر از سایر کاربرها انتخاب می‌شوند. توییت‌هایی که کاربر بلاک کرده حذف می‌شود.

احتمالا به زودی با بررسی دقیق‌تر این الگوریتم نکات جالب و عجیب‌غریب آن مطرح شود.