Gerdab.IR | گرداب

مشاور وزیر ورزش خبر داد:

پیش‌بینی 31 هزار فرصت شغلی متکی بر فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳

مشاور وزیر ورزش و جوانان از پیش بینی و ایجاد 31 هزار فرصت شغلی متکی بر فضای مجازی برای جوانان خبر داد.

به گزارش گرداب و به نقل از ایرنا، «محمدرضا رستمی» در نشست شورای جوانان چهارمحال و بختیاری در سالن شهید مردانی استانداری گفت: با ایجاد طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی، فرصت اشتغال برای 31 هزار نفر در کشور ایجاد می شود.

به گفته وی، در این طرح، از هر استان یکهزار نفر برای ایجاد ایده های کارآفرینی در فضای مجازی معرفی می شود.

وی گفت: طرح توانمندسازی کسب و کار فضای مجازی برای جوانان در همه استان ها اجرا می شود و این طرح شامل کسب و کار فضای مجازی، کسب و کارهای خویش فرما و کسب و کار دانش بنیان است.

دبیر کمیته فضای مجازی وزارت ورزش و جوانان افزود: شبکه های اجتماعی را باید از نگاه سلبی به سمت نگاه ایجابی سوق داد و ایجاد شبکه های داخلی از مهمترین اهداف بهره مندی جوانان از فضای مجازی داخلی است.

رستمی گفت: زندگی جوانان با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و تاثیرات فضای مجازی را در زندگی جوانان رصد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فضای مجازی غیر قابل انکار است و باید به شبکه های اجتماعی نگاهی جامع و علمی داشت و آسیب ها و فرصت های آن را در نظر گرفت.

«خدابخش مرادی» افزود: طرح توانمندسازی جوانان در فضای کسب و کار به صورت پایلوت در این استان اجرا می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح می تواند در بازاریابی و بازارسازی برای ایده های جوانان نقش داشته باشد.

«عبدالرحمان قاسمی» افزود: این توانمندسازی می تواند ایده های جوانان را به سمت و سوی اقتصادی سوق دهد.

در این نشست جمعی از مدیران و فرمانداران چهارمحال و بختیاری دیدگاه های خود را پیرامون شبکه های اجتماعی ارائه دادند.

سند ملی سواد رسانه ای در کشور تدوین می شود
مشاور وزیر ورزش و جوانان از تدوین «سند ملی سواد رسانه ای» با رویکرد شبکه های اجتماعی در کشور خبر داد.

محمدرضا رستمی در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش نویس این سند اکنون تهیه شده و انتظار می رود در خردادماه سال 94 سند ملی سواد رسانه ای ارائه شود.

به گفته وی، این سند ملی در کمیته تخصصی فضای مجازی وزارت ورزش و جوانان تهیه و تدوین می شود و سپس برای بررسی به ستاد ساماندهی فضای مجازی ارسال خواهد شد تا در شورای عالی جوانان به تصویب برسد.

به گفته وی، تاکید بر بهره مندی از واژگان فارسی در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی تلفن همراه، یکی از مهمترین ویژگی های این سند خواهد بود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: منافع ملی کشور ایجاب می کند از ابزار جمعی رسانه ای در جهت توسعه اهداف اجتماعی و اقتصادی کشور بهره گرفت.

رستمی، از ایجاد شبکه ملی جوانان در کشور خبر داد و گفت: مرحله آزمایشی این شبکه اجتماعی تا پایان امسال راه اندازی می شود و مرحله نهایی آن تا سه ماهه اول سال 94 راه اندازی خواهد شد.

دبیر کمیته فضای مجازی وزارت ورزش و جوانان افزود: مقدمات راه اندازی شبکه اجتماعی جوانان انجام شده است و فرصت هایی در این شبکه طراحی شده که باعث می شود تعداد بسیار زیادی از جوانان به عضویت آن درآیند.