Gerdab.IR | گرداب

غرب در بحران ورود تکنولوژی به مدارس!

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

ورود ناگهانی و عدم فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژی در غرب، تناقضی بوجود آورده که با وجود نیاز به استفاده از آن در دنیای مدرن، موجب حواس پرتی و عدم تمرکز دانش آموزان شده است.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، ورود گوشی های هوشمند و دیگر ابزار های الکترونیکی مثل تبلت در مدارس غرب تبدیل به معضلی شده که باعث حواس پرسی دانش آموز و کاهش تمرکز آن ها خواهد شد.
 
به گزارش ایندیپندنت، تکنولوژی در حال ورود به کلاس های درس و جامعه است ولی وجود این ابزار های جدید در مدارس باعث کاهش تمرکز حواس بچه ها شده است. وقتی که هر دانش آموز در جیب خود یک گوشی هوشمند دارد، به این معناست که در لحظه و حتی حساس ترین لحظات می تواند بساط تفریح خود را فراهم کند که باعث حواس پرتی آن ها خواهد شد.
 
مطالعه اخیری که در دانشکده اقتصاد لندن انجام شد، نشان داد که محدودیت استفاده از گوشی و تبلت در مدارس می تواند کار ساز و مثمر ثمر واقع شود.
 
این در حالی است که برخی اعتقاد دارند، تکنولوژی نقش مثبتی در یادگیری داشته و تلفن و تبلت نقش عمده ای در زندگی مدرن دارد و می توانند به عنوان استراتژی های آموزش استفاده شوند.
 
ولی نکته جالب توجه چگونگی استفاده از این تکنولوژی است، اینکه فرزندان ما بدانند چه زمانی و کجا باید از برنامه های مختلف استفاده کنند.