Gerdab.IR | گرداب

افتتاح اولین فروشگاه گوگل در نیویورک سیتی

افتتاح اولین فروشگاه گوگل در نیویورک سیتی
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

نخستین فروشگاه گوگل در راستای تلاش این غول اینترنتی برای تبلیغ محصولات سخت افزاری خود، روز پنج شنبه در نیویورک سیتی افتتاح شد.

به گزارش گرداب، این فروشگاه در محله چلسی منهتن قرار دارد و تنها چند بلوک با فروشگاه خیابان چهاردهم اپل فاصله دارد.

جیسون روزنتال، نائب رئیس کانال‌های مستقیم و عضویت گوگل در این باره گفت: گوگل در سال ۲۰۱۶ تجربه راه اندازی فروشگاه‌های موقتی را آغاز کرد و همان سال تلفن هوشمند پیکسل و اسپیکر خانگی "نِست" را عرضه کرد. این شرکت در سال‌های بعد دستگاه‌های سخت افزاری فراوانی معرفی کرد و متعاقب آن فروشگاه‌های موقتی را عرضه کرد تا درباره انتظارات مصرف کنندگان درباره فروشگاه‌های کالا بیشتر بداند.

ایوی راس، نائب رئیس طراحی، تجربه کاربر و تحقیقات برای طراحی و خدمات گوگل در طول گردش مجازی این فروشگاه توضیح داد: مثل راه رفتن در رویاست. امیدوارم مشتریان هم همین احساس را داشته باشند. می‌خواهیم مشتریان شاد باشند و الهام بگیرند همان طور که من چنین تجربه‌ای را داشتم.

راس بر برنامه ریزی برای این فروشگاه نظارت داشت و در این باره گفت: مشاهده این که همه چیز کنار هم قرار گرفته است، جالب است به خصوص در دوران کووید که امکان حضور در چنین فضایی وجود نداشت.

این فروشگاه مثل یک فضای اجتماعی با محل نشستن، میز‌ها و سایر مبلمانی که سطحی از صمیمیت عمومی را نشان می‌دهد، طراحی شده است. گوگل اعلام کرده شمار افرادی که می‌توانند همزمان در فروشگاه حضور داشته باشند را محدود خواهد کرد و کارمندان و مشتریان در داخل فروشگاه باید از ماسک استفاده کنند.

به گفته راس، مبلمان شامل کاناپه و میز‌های بیضی شکل از چوب و چوب پنبه زرد ساخته شده اند تا محصولات به چشم بیایند. این شرکت می‌خواهد مشتریان ببینند محصولات گوگل در محیط واقعی چطور به نظر می‌آیند به همین خاطر اسپیکر‌ها نزدیک دسته‌ای کتاب قرار گرفته اند و طراحی‌های دیگر حس بودن در خانه کسی را می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند تلفنها، تبلت‌ها و دستگاه‌های دیگر را هم امتحان کنند. همچنین برای تعمیر دستگاههایشان به این فروشگاه مراجعه کنند.

افتتاح اولین فروشگاه گوگل در نیویورک سیتی
یک اتاق کودک برای نگهداری کودکان در هنگام خرید وجود دارد. یک فضا هم وجود دارد که افراد می‌توانند قابلیت دید شب تلفن پیکسل را در آنجا آزمایش کرده و در تاریکی عکس بگیرند و به خودشان ایمیل کنند. همچنین اتاقی وجود دارد که در آنجا سه نفر می‌توانند از طریق سرویس بازی اِستادیای گوگل بازی کنند. فضایی پوشیده از صفحات نمایش وجود دارد که کاربران می‌توانند به تجربه خدمات گوگل بپردازند که ممکن است هنوز به صورت عمومی عرضه نشده باشند.

روزنتال گفت: ایجاد یک کانال فروش مستقیم که دربرگیرنده برند گوگل باشد و به مشتریان اجازه دهد مستقیما با این شرکت در ارتباط باشند و نظرشان را مطرح کنند، برای گوگل اهمیت داشت. با این حال درباره گشایش فروشگاه‌های بیشتر توضیح نداد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نائب رئیس طراحی گوگل با اشاره به این که کف فروشگاه از باطری‌های بازیافتی ساخته شده و لامپ‌ها کم مصرف هستند و مصرف آب و موارد دیگر با صرفه جویی صورت می‌گیرد، گفت: فروشگاه گوگل گواهی شورای ساختمان سبز آمریکا را دریافت کرده است.

شرکت‌های فناوری در گشایش فروشگاه تجربه‌های متفاوتی داشته اند. در حالی که فروشگاه‌های اپل موفقیت بزرگی را تجربه کرده و باعث ارتقای این برند و فراهم کردن فضایی برای نمایش محصولات جدید شدند، اما مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد همه فروشگاه‌های خود را تعطیل می‌کند. این اقدام بیش از گذشت یک دهه از زمانی صورت گرفت که این غول نرم افزاری نخستین فروشگاه‌های خود را برای تقویت حضورش در حوزه سخت افزار راه اندازی کرده بود.