Gerdab.IR | گرداب

وزارت خزانه‌داری آمریکا: کریپتو باعث کاهش کارایی تحریم‌ها می‌شود

وزارت خزانه‌داری آمریکا: کریپتو باعث کاهش کارایی تحریم‌ها می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰

نگرانی‌های دولت آمریکا در حال افزایش است که با رواج سرمایه‌های دیجیتال، قدرت تحریم این کشور کاسته شود. اقتدار جهانی آمریکا به تازگی با قدرت گرفتن ارز‌های دیجیتال در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش گرداب - دولت آمریکا هشدار داده است که سرمایه‌های دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط با آنها، باعث کاسته شدن تاثیر تحریم‌ها می‌شود. همچنین وزارت خزانه‌داری این کشور نیز به طور دقیق به خطراتی که سرمایه‌های کریپتو برای تحریم‌های آمریکا دارد اشاره کرده‌اند. این وزارتخانه در این رابطه اعلام کرده است:
«دولت بایدن فناوری‌های نوینی، چون ارز‌های دیجیتال، پلتفرم‌های جدید برای پرداخت و شیوه‌های تراکنش فرا مرزی، به‌طور بالقوه از کارایی تحریم‌هایی آمریکا می‌کاهند».

این وزارت همچنین به‌طور دقیقی به این مسئله اشاره کرده است که ارز‌های مجازی بیش از هر چیز دیگر مشوق فعالیت‌های خرابکارانه هستند. دنیای کریپتو عرصه را برای سارقین باز می‌گذارد تا بتوانند سرمایه‌های غیرقانونی را نگهداری کنند و انتقال دهند.

در میان خطرات متعدد دنیای رمزارزها، نهاد‌های اجرایی آمریکا بر این باورند که ساخته شدن یک سامانه پرداخت متعدد و رواج آن در نهایت باعث کاهش ارز دلار خواهد شد. چنین اتفاقی به چند دهه تسلط دلار بر بازار‌های جهانی پایان خواهد داد.

آمریکا در حال حاضر ۹۰۰۰ تحریم فعال علیه کشور‌های مخالف خود وضع کرده است و تحریم‌ها، مبنای سیاست خارجی آمریکا هستند.