Gerdab.IR | گرداب

افزایش مهاجرت از بازار بورس به کریپتو در آمریکا

افزایش مهاجرت از بازار بورس به کریپتو در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰

تعداد پاسخ‌دهندگانی که گفته‌اند بیشتر مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها هستند، تا بازار‌های سنتی، در طی ۵ ماه رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش گرداب - پژوهش‌های جدید موسسه تحقیقاتی CivicSceince نشان داده است که تعداد سرمایه‌گذاران آمریکایی که در حال خروج از بازار سهام و ورود به بازار کریپتو هستند، در حال افزایش است.

این پژوهش که افراد بالای هجده سال ساکن ایالات متحده را هدف قرار داده بود، بیش از ۴۰۰۰ نفر را در گروه آماری خود داشت. از این میان ۳۷۰۰ نفر گفته بودند که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها هستند و آن را به بازار‌های قدیمی سهام ترجیح می‌دهند. این آمار در طی ۵ ماه رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

در ماه ژوئن، تنها ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده بودند که احتمالا پولشان را برای رمزارز و نه سهام خرج خواهند کرد، اما در ماه نوامبر این رقم به ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

جالب است که افرادی که گفته‌اند بازار‌های مالی و اقتصاد را «بسیار دقیق» یا «تااندازه‌ای دقیق» دنبال می‌کنند، بیشتر دنبال جایگزینی سرمایه‌های قدیمی با سرمایه‌های کریپتو هستند.

افزایش مهاجرت از بازار بورس به کریپتو در آمریکا

از میان ۱۲۸۵ پاسخ‌دهنده که گفته‌اند بازار را «بسیار دقیق» دنبال می‌کنند، ۴۰ درصد گفته‌اند که آن‌ها و یا کسی که می‌شناسند سهام‌های خود را در بورس به فروش رسانده تا کریپتو بخرند.

برای کسانی که گفته‌اند بازار را «تا اندازه‌ای دقیق» دنبال می‌کنند، این رقم به ۳۰ درصد می‌رسد و برای کسانی که بازار را «اصلا با دقت دنبال نمی‌کنند» این رقم به ۱۷ درصد می‌رسد.

حدود ۴۴ درصد از ۱۹۸۸ پاسخ‌دهنده که گفته‌اند سهام خود را برای رمزارز فروخته‌اند، گفته‌اند که آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد از سبد خود را به فروش رسانده‌اند. اما حدود یک پنجم افراد، بیش از نیمی از سهام خود را برای خرید کریپتو به فروش رسانده‌اند. نویسندگان این پژوهش این میزان را یک عدد شگفت‌انگیز و فوق‌العاده مهم قلمداد کرده‌اند.