Gerdab.IR | گرداب

برنامه دولت آمریکا برای آگاهی‌رسانی پیرامون ارز دیجیتال

برنامه دولت آمریکا برای آگاهی‌رسانی پیرامون ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

وزارت خزانه داری آمریکا در حال راه‌اندازی یک برنامه برای آگاهی‌رسانی درباره ارز دیجیتال است. یکی از مقامات وزارت خزانه داری گفت: «هدف ما این است تا بدون نادیده گرفتن یا حذف این فناوری جدید، درباره آن آگاهی‌رسانی کنیم».

به گزارش گروه ترجمه گرداب، یک خبرگزاری روز سه شنبه ۱۷ اسفند (۸ مارس ۲۰۲۲) گزارش داد که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد برنامه‌ای برای افزایش آگاهی درباره سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال اجرا کند. کمیسیون آموزش سواد مالی وزارت خزانه داری، برنامه‌های آموزشی را طراحی و آگاهی‌رسانی درباره ارز دیجیتال را سازماندهی خواهد کرد.

واحد آموزشی وزارت خزانه داری از ۲۰ سازمان دولتی مختلف از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دفتر کنترل ارز، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال تشکیل شده است. هدف دولت این است که مردم درباره نحوه عملکرد و استفاده از دارایی‌های دیجیتال اطلاعات کافی داشته باشند.

به گفته معاون وزیر خزانه داری در امور مالی داخلی، تمرکز روی اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذارانی است که دسترسی محدودی به خدمات مالی اصلی دارند. معاون وزیر اظهار داشت که هر چند استفاده از دارایی‌های دیجیتال خطراتی به همراه دارد، اما وزارت خزانه داری از مزایای آن از جمله بهبود پرداخت‌های فرامرزی یا تقویت شمول مالی نیز آگاه است.

رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه ۱۸ اسفند (۹ مارس ۲۰۲۲)، فرمان اجرایی در مورد تنظیم دارایی‌های دیجیتال را صادر کرد. براساس این فرمان، وزیر خزانه داری، جَنِت یِلِن، ۱۸۰ روز فرصت دارد تا گزارشی درباره آینده پول و سیستم‌های پرداخت از جمله شرایطی که منجر به پذیرش گسترده دارایی‌های دیجیتال می‌شود، ثبت کند.

منبع:
news.bitcoin.com