Gerdab.IR | گرداب

کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق بازی

کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق بازی
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

بازی‌های کسب درآمدی، بازی‌های ویدیویی هستند که در آن بازیکن می‌تواند پاداش‌هایی با ارزش واقعی دریافت کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، برخلاف بازی‌های ویدیویی معمولی که آیتم‌های درون بازی در شبکه‌های داده خصوصی نگهداری می‌شوند و متعلق به سازندگان بازی هستند، NFT‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که دارایی‌های منحصربه‌فردی را که خریداری می‌کنند، تحت مالکیت خود داشته باشند.

علاوه بر این، هنگامی که یک بازیکن صاحب یک دارایی درون بازی NFT شود، می‌تواند آزادانه آن را خارج از پلتفرمی که در آن ایجاد شده است بفروشد، چیزی که با بازی‌های معمولی امکان پذیر نیست. بازیکنان همچنین در مدیریت خود بازی امکان مشارکت دارند. در حالی که ما هنوز یک مدل پایدار برای بازی‌های رمزنگاری را مشاهده نکرده‌ایم که بتوانیم از آن به عنوان طرحی برای موفقیت استفاده کنیم، در اینجا سه معیار مفید برای ارزیابی پروژه‌های P۲E وجود دارد:

تعداد بازیکنان فعال: تعداد کاربران فعال روزانه (یا ماهانه) معیار کلیدی رشد و محبوبیت یک بازی است. در حالی که غنی بودن محتوای بازی برای موفقیت بسیار مهم است، یک بازی غنی از محتوا، اما با تعداد کمی از کاربران، بی ارزش خواهد شد. همچنین توانایی پروژه برای حفظ تعداد بازیکنان فعال خود به همان اندازه مهم است. به عنوان مثال، در Axie Infinity که بر روی زنجیره Ronin ساخته شده است، در شش ماه گذشته، میانگین تعداد کاربران روزانه از ۱۲۰۰۰۰ به حدود ۲۰۰۰۰ و درآمد SLP (ارز درون بازی) نیز کاهش یافته است.


حجم تراکنش به ازای هر کاربر: این معیار به میانگین مقدار وجوهی که به ازای هر بازیکن منتقل می‌شود، اشاره دارد که هم سطح تعامل کاربر و هم بی‌عیب و نقصی طراحی توکن را نشان می‌دهد. رشد متوسط حجم تراکنش به ازای هر کاربر نیز کلید رشد درآمد است. باید گفت که برای ارزیابی پروژه‌ها، ثبات و رشد متوسط حجم تراکنش به ازای هر کاربر ملاکی بسیار مهم است.

تعداد (و کیفیت) مشارکت‌های گروهی: در بازی‌های Web۳، رشد و توزیع معمولاً از طریق ارجاع بازیکن و مشارکت با گروه‌ها حاصل می‌شود. گروه بازی‌های رمزنگاری گروهی از گیمر‌ها هستند که با هم بازی می‌کنند، داده‌ها و دارایی‌های درون بازی را به اشتراک می‌گذارند و از سایر گیمر‌ها حمایت می‌کنند.

انجمن‌هایی مانند Yield Guild Games، Ancient۸، Good Games Guild، و Merit Circle به بازیکنان جدید این امکان را می‌دهند که بازی را با قرض گرفتن توکن‌های بازی شروع کنند که در غیر این صورت ممکن است قادر به پرداخت آن نباشند.

آن‌ها همچنین به بازی‌های P۲E نیز کمک می‌کنند تا از طریق کمک‌هزینه، بازاریابی آنلاین و سرمایه‌گذاری مستقیم، تعداد کاربران فعال روزانه را افزایش دهند. این گروه‌ها خود انتخاب می‌کنند که از چه بازی‌هایی حمایت کنند و برای این انتخاب به سه عامل توجه می‌کنند: کیفیت بازی، قدرت اجتماع بازیکنان و استحکام اقتصاد بازی.

منبع: decrypt