اپلیکیشن تیک تاک توافق کرده تا اقداماتی در جهت حفظ بیشتر حقوق کاربران اتحادیه اروپا انجام دهد.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، هدف تیک تاک از ارائه این تحقیقات آن است که از تحریمهای احتمالی در نتیجه شکایت چند گروه حمایت از مصرف کننده در منطقه اجتناب کند.
سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) در سال ۲۰۲۱ میلادی از تیک تاک شکایت کرد، زیرا این پلتفرم نتوانسته بود از کودکان در برابر تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب محافظت کند.
پس از این امر شرکت چینی با کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه سازمانهای حمایت از مصرف کننده ملی در منطقه مذاکراتی انجام داد تا نگرانیها را برطرف کند و اکنون توافق کرده تغییراتی در این زمینه انجام دهد.
تغییرات مذکور شامل اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه میدهد تبلیغاتی را که احتمالا کودکان را به خرید کالا یا سرویس تشویق میکند یا والدین و دیگران را ترغیب به خرید این موارد برای کودکان میکند، گزارش دهند.
محتوای مربوط به برندهای ترویج کننده محصولات و سرویسهای مناسب نیز در این پلتفرم مجاز نیستند. علاوه بر این موارد شرکت به طور واضح تبلیغات در ویدئوها را برچسب میزند.
دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در بیانیهای در این باره گفت: تمام پلتفرمهای شبکه اجتماعی باید براساس قانون فعالیت و تضمین کنند مصرف کنندگان به راحتی میتوانند محتوای تبلیغاتی را (از جمله در مواردی که توسط اینفلوئنسرها ترویج میشود) شناسایی کنند.
تیک تاک اعلام کرد همچنان قابلیتهای خود در این زمینه را ارتقا میدهد. البته به گفته BEUC تغییرات پیشنهادی تیک تاک در همه حوزهها کامل نیست. اورسولا پاچل معاون مدیر کل BEUC در بیانیهای اعلام کرد: تاثیر چنین تعهداتی بر مصرف کنندگان هنوز مشخص نیست. با وجود آنکه یک سال از مذاکرات با تیک تاک میگذرد، تحقیقات در این باره بسته شده و نگرانیهای بررسی نشده زیادی وجود دارد.