Gerdab.IR | گرداب

شکایت از تیک‌تاک به خاطر مرگ کودکان

شکایت از تیک‌تاک به خاطر مرگ کودکان
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱

در این پلتفرم تصاویری نشان داده شده است که کودکان هفت ساله را به مرگ تشویق می‌کند و به همین خاطر از آن شکایت شده است.

به گزارش گرداب، در چالشی با عنوان blackout در شبکه اجتماعی تیک‌تاک تصاویر و ویدیو‌هایی منتشر می‌شود که در آن افراد تشویق شده‌اند که با استفاده از کمربند یا بند کیف یا اشیای مشابه خود را به‌طور نمایشی خفه کنند. تعدادی از کودکان در اثر این چالش فوت شده‌اند که همه آن‌ها بین سن ۸ تا ۱۴ سال سن داشتند.

مرگ از طریق خفه شدن اغلب در کشور‌هایی همچون ایتالیا، استرالیا و آمریکا رخ داده است. شکایت‌های اخیر از طرف لالانی والتون، هشت ساله و آریانی آرویو نه ساله صورت گرفته است. مادر یکی از این قربانیان اهل پنسیلوانیای آمریکا است و مدعی است که تیک تاک «چالش‌های خطرناکی را برای کودکان عرضه می‌کند».

تیک تاک در پاسخ به این شکایات اعلام کرده است که ویدیو‌های این چالش را مسدود کرده است و کسانی که این چالش را جستجو کنند، برایشان پیامی هشداردهنده درباره چالش‌ها به نمایش در می‌آید.

لازم به ذکر است شبکه‌های اجتماعی دارای چالش‌های خطرناک و مضر فراوانی برای کودکان و نوجوانان است و از آن جا که این نسل نیاز به آموزش ویژه در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارند، ضرورت دارد قوانینی در این حوزه وضع شود و بر رفتار آن‌ها در فضای مجازی نظارت بیشتری داشت. همچنین بهتر است که اساساً والدین بر تک تک فعالیت کودکان نظارت بیشتری داشته باشند.

منبع: سایبرنیوز