Gerdab.IR | گرداب

مشکل فنی صرافی، سرمایه گرجستانی‌ها را صد برابر کرد

مشکل فنی صرافی، سرمایه گرجستانی‌ها را صد برابر کرد
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

ارز ملی گرجستان در این صرافی به اشتباه صد برابر میزان واقعی قیمت‌گذاری شده بود.

به گزارش گرداب، کاربران صرافی آمریکایی کوین‌بیس در کشور گرجستان توانستند از یک اشکال فنی در سیستم قیمت‌گذاری این پلتفرم ارز دیجیتال برای پول ملی گرجستان، استفاده کرده و دارایی‌های خود را با نسبت 100 برابری به نرخ ارز ملی نقد کنند و هزاران دلار سود به جیب زدند.

کوین‌بیس اعلام کرده است که پول ملی گرجستان (لاری) به جای 2.9 دلار در روز چهارشنبه 290 دلار قیمت‌گذاری شده بود. فی‌الواقع نقطه اعشار این واحد پول در نظر گرفته نشده بود و در نتیجه قیمت آن 100 برابر بیشتر از قیمت واقعی لحاظ شده بود.

این خطا به کاربرانی که 100 دلار در قالب لاری در این صرافی داشتند، این امکان را داد تا آن را به مبلغ 10 هزار دلار به حساب بانکی خود برداشت کنند. حساب‌های بانکی و کارت‌های نقدی برخی از کاربرانی که توانستند از این مزیت استفاده کنند، پس از انتقال وجوه به آنها توسط بانک‌های مقصد مسدود شده است.

کوین‌بیس اعلام کرده است که حدود 1000 کاربر این صرافی از این مشکل سوءاستفاده کرده‌اند. میزان ضرر این صرافی فاش نشده است اما سخنگوی آن خسارت واردشده را «ناچیز» خواند. این صرافی همچنین تاکید کرده است این مشکل را برطرف کرده‌اند و در حال بازیابی وجوه برداشت‌شده هستند.

منبع: کوین دسک