Gerdab.IR | گرداب

جبهه مقاومت سربلندتراز همیشه؛

چطور عملیات سایبری به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها ختم شد؟

چطور عملیات سایبری به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها ختم شد؟
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲

«طوفان الاقصی» را باید یکی از موفق‌ترین عملیات‌های هیبریدی در جهان دانست.

به گزارش گرداب، عملیاتی را که به تازگی نیرو‌های مقاومت فلسطین علیه شهرک‌نشینان صهیونیستی انجام دادند، باید یکی از برجسته‌ترین طراحی‌های عملیات دانست که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که بر مردم مظلوم فلسطین تحمیل شده است، از درون بزرگترین زندان دنیا، جوانان غیور جبهه مقاومت توانستند ضربه‌ای محکم به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

این عملیات را پیش از هرچیز باید «آغاز پایان» اسرائیل دانست و یکی از دستاورد‌های مهم آن از بین رفتن هیمنه ابزار‌های گران‌قیمت اسرائیل است؛ گنبد آهنین، تانک مرکاوا، اشراف اطلاعاتی و تعابیری از این دست دیگر برای مردم جهان بی‌اعتبار شدند.

با رواج فناوری‌های جدید و دیجیتالی شدن بسیاری از خدمات، بار‌ها از مفهوم جنگ سایبری صحبت شد؛ منظور از جنگ سایبری از کار انداختن زیرساخت‌های دشمن با استفاده از ابزار‌های فضای مجازی است. به گفته محققان غربی نخستین نمونه جنگ سایبری در جهان، ویروس استاکس‌نت بود که در سال ۱۳۸۹ تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار داد.

همانند کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که کارشناسان نخستین نمونه از کودتا‌های آمریکا در دوران جنگ سرد معرفی می‌کنند، نظام سلطه جهانی انگار عادت کرده ایران را هدف راهبرد‌های جدید خود قرار دهد.

ولی آنچه ۱۳۸۹ را از ۱۳۳۲ متمایز کرده بود انقلاب اسلامی بود؛ انقلابی که روند بازی را تغییر داده است. بعد از ماجرای استاکس‌نت، جبهه مقاومت اهمیت دفاع سایبری را فراموش نکرد و امروز توانسته یکی از موفق‌ترین عملیات‌های هیبریدی را در جهان به اجرا بگذارد.

چطور عملیات سایبری به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها ختم شد؟

فرار موش‌ها اثر حسن روح‌الامین

جنگ ترکیبی یا هیبریدی که گاهی از آن با عنوان عملیات‌های پیچیده، جنگ‌های کوچک یا نامنظم نیز یاد می‌شود، بیانگر به‌کارگیری ترکیبی قابلیت‌های نیرو‌های نظامی متعارف با ابزار‌ها و فناوری‌های جدید است.

درگیری روسیه و اوکراین را باید یکی از جدی‌ترین جنگ‌های هیبریدی دانست که دو طرف درگیری تلاش می‌کنند در عملیات‌هایشان میان نیرو‌های سایبری و هکر‌ها و نیرو‌های نظامی متعارف هماهنگی ایجاد کنند. به‌طور مثال همزمان با ضدحمله اوکراین، ما شاهد عملیات سایبری متعددی از سوی آن‌ها به زیرساخت‌های روسیه بودیم و تلاش می‌کردند ارتباط نیرو‌های روسی را در جبهه‌ها مختل کنند.

با وجود موفقیت نسبی عملیات‌های سایبری در جنگ روسیه و اوکراین، اما هیچ کدام از عملیات‌های آن‌ها به موفقیت بالایی دست پیدا نکرد و آن‌ها نتوانستند عملیات سایبری و عملیات نظامی متعارف را به بهترین شکل در کنار هم به اجرا بگذارند.

اما عملیات طوفان الاقصی را باید موفق‌ترین عملیات هیبریدی در جهان دانست. عملیاتی که با هک شدن سامانه گنبد آهنین آغاز شد و متعاقب با آن نیرو‌های مقاومت اقدام به نفوذ هدفمند به مناطق شهرک‌نشین کردند. هک شدن گنبد آهنین را باید یکی از موفق‌ترین عملیات‌های سایبری صورت گرفته در جهان دانست. عملیاتی که نتیجه سال‌ها تلاش هکر‌هایی است که برای سربلندی ملت مظلوم فلسطین فعالیت کردند. سال گذشته نیز هکر‌ها توانسته بودند به گنبد آهنین نفوذ کنند و به شکل آزمایشی آژیر‌های خطر آن را به صدا در بیاورند، پیش از آن نیزاخباری پیرامون هک شدن گنبد سایبری منتشر شده بود.

سامانه گنبد آهنین اسرائیل هک شد

رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد گنبد آهنین سایبری

اما جنگ سایبری در این عملیات محدود به هک شدن گنبد سایبری نبود. هک شدن تاسیسات برق، نفوذ هکر‌ها به وب‌سایت‌های اسرائیلی، همگی حاکی از این بودند که جنگ ترکیبی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است. جنگی نابرابر که یک طرف آن به مجهزترین سلاح‌ها و فناوری‌ها دسترسی دارد و طرف مقابل تحت شدیدترین محاصره تاریخ معاصر قرار گرفته است.

امروز رژیم صهیونیستی به هدف حمله هکر‌های مستقل از سراسر دنیا تبدیل شده است؛ نیازی به هماهنگی، ارتباط و مدیریت بین این هکر‌ها نیست؛ زیرا هدف واضح است. رژیم کودک‌کش باید برچیده شود. هکر‌هایی از عراق، مصر، اروپا، چین و ایران هر کدام در حد وسع خود تلاش می‌کنند ضربه‌ای به رژیم صهیونیستی بزنند. اتفاقی که ما را به یاد صحبت‌های امام خمینی می‌اندازد که زمانی این مسیر را برای ما ترسیم کرده بود: «اگر مسلمین جهان مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد».

چطور عملیات سایبری به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها ختم شد؟

 

حال رژیم اشغالگر درگیر طوفان و سیلی است که از دل سال‌ها جنایت این رژیم بیرون زده است. رژیمی که زمانی در خاک ایران اسلحه هوش مصنوعی برای ترور دانشمند ایرانی آورده بود؛ در اقصا جنایت کرد، در سوریه زن‌ها و بچه‌ها را به خاک و خون کشید، ولی با صبر راهبردی جبهه مقاومت روبرو شده بود، حالا شاهد بی‌اعتبار شدن گنبد آهنین، دستگیری فرماندهانش با لباس زیر، به غنیمت گرفته شدن تجهیزات نظامی و ... است.

 

«وَلِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَمْحَقَ الْکَافِرِینَ»