Gerdab.IR | گرداب

جای خالی ایرانسل در جایزه ملی کیفیت

تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به شائبه عدم حضور ایرانسل در لیست جایزه ملی کیفیت ICT گفت: این شرکت ترجیح داد تا یک دفعه برای تندیس اقدام کند و لذا در این دوره شرکت نکرد.

به گزارش گرداب، مراسم اعطای جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات با حضور مسئولان ارشاد و عالی رتبه وزارت ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان‌های استاندارد و بهره‌وری برگزار و در نهایتا از 25 شرکت موفق به کسب امتیاز تجلیل شد.

جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA) در چهار سطح سلامتی، اهتمام به کیفیت، اشتهار به کیفیت و تندیس برگزار شد و از میان 58 شرکت دولتی و خصوصی به عنوان متقاضیان شرکت در پنجمین دوره این فرآیند نهایتا 25 شرکت موفق به کسب امتیازهای لازم در سطوح مذکور شدند که جدول اسامی آنها در این لینک موجود است.

نکته حائز اهمیت عدم حضور عنوان تجاری "ایرانسل" در لیست‌های مذکور است؛ با توجه به اینکه همراه اول و رایتل هر کدام به ترتیب موفق به کسب سطح اشتهار به کیفیت چهار ستاره و دو ستاره شدند، این سوال ایجاد شد که آیا ایرانسل موفق به کسب رتبه‌ای نشده است؟

محمود خسروی در پاسخ به این شائبه عنوان کرد که ایرانسل گفته می‌خواهم یک دفعه برای تندیس (قهرمانی) یا چهار ستاره شرکت کنم لذا در این دوره شرکت نکردند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: در این جایزه فراخوان می‌دهیم و شرکت‌ها خودشان درخواست ارزیابی می‌کنند که برخلاف دعوت ما از ایرانسل، این شرکت صلاح دید که شرکت نکند و خود را برای کسب رده بالا آماده کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت پهنای باند اینترنت و دسترسی کاربران اظهار کرد: مانند هر سال درصدد کاهش قیمت پهنای باند برای سال 95 هستیم و در این زمینه ارزیابی از وضعیت موجود آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه در حال ارزیابی وضعیت فعلی قیمت پهنای باند با توجه به تغییرات قیمت جهانی خرید، هستیم اضافه کرد: با هماهنگی وزیر ارتباطات تا پایان سال جاری، پیشنهاد مدنظر برای کاهش این قیمت را ارائه خواهیم داد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: هنوز جمع بندی نهایی در مورد میزان کاهش قیمت پهنای باند اینترنت صورت نگرفته اما به طور قطع رقم قابل توجهی است که در صورت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات، برای کاربران نهایی اینترنت نیز ملموس خواهد بود.

وی در مورد ارائه قرارداد سطح کیفی خدمات (SLA) به اپراتورهای ارتباطی نیز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت، به تمامی تعهدات خود مبنی بر ارائه این خدمات و سطح‌بندی آن در صورت قرارداد، پایبند است و حتی ظرفیت خالی برای شبکه دیده شده است که در صورت بروز مشکل، اختلالی در برقراری ارتباط پیش نیاید.