Gerdab.IR | گرداب

تبدیل ابزار پخش آنلاین به شبکه اجتماعی ویدیویی

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

برنامه همراه Meerkat که برای پخش آنلاین ویدیو به کار می‌رود حالا به یک شبکه اجتماعی ویدیویی مبدل شده تا بتواند با رقبا رقابت کند.

به گزارش گرداب به نقل از انگجت، Meerkat سال گذشته برای کمک به کاربرانی راه اندازی شد که دوست داشتند در سایت ها و خدمات مختلف آنلاین به قابلیت پخش زنده ویدیویی دسترسی داشته باشند، اما پس از بلوکه شدن این سرویس توسط توییتر و راه اندازی Periscope برای رقابت با آن فضای تنفس برای Meerkat کمتر شد.

پس از آنکه فیس بوک هم دست به اقدام مشابهی زد و سرویس پخش ویدیوی خود را راه اندازی کرد، Meerkat تصمیم گرفت شیوه رقابت را تغییر دهد و به جای ارائه خدمات پخش ویدیویی مجزا یک شبکه اجتماعی ویدیویی راه اندازی کند تا همگان با استفاده از آن قادر به نمایش و پخش ویدیوهای زنده باشند.

هنوز دقیقا مشخص نیست این شبکه آنلاین پخش ویدیو چگونه عمل خواهد کرد ولی به نظر می رسد Meerkat جدید مشابه با برنامه هایی مانند Skype  و  Google Hangouts باشد که برای پخش ویدیو کنفرانس به کار می روند. این برنامه ها برای گپ زدن با دوستان و نه کل مردم جهان به کار می روند. اما Meerkat پوششی جهانی خواهد داشت.

مشکل اصلی یک شبکه اجتماعی ویدیویی این است که نمی توان از کاربران انتظار داشت دائما در حال پخش تصاویر ویدیویی زنده از خود و محیط اطراف باشند، اما به هر حال این تجربه جدیدی است که موفقیت آن می تواند زمینه را برای راه اندازی خدمات مشابه هموار کند.