ظرفیت 140 هزار میلیاردی کشور در بخش محتوای دیجیتال

ظرفیت 140 هزار میلیاردی کشور در بخش محتوای دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

دبیر علمی بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال گفت: ظرفیت کشورمان در بخش محتوای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات، 140 هزار میلیارد تومان است که از این میزان ظرفیت تنها توانسته‌ایم به 35 هزار میلیارد دست‌ یابیم.

به گزارش گرداب، بزرگ‌ترین رویداد یک‌روزه دانشجویان کارآفرین، با حضور 34 گروه در حوزه تولید محتوای دیجیتال برگزار شد. 

امیرحسین اسدی، دبیر علمی بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، در حاشیه برپایی این رقابت نوآورانه با اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه کارآفرینی و  ظرفیت‌های موجود در این حوزه گفت: بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با اهدافی چون، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل‌گیری و توسعه‌ زیست‌بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت ایده‌ها در مسیر تجاری‌سازی در حال برگزاری است. 

اسدی گفت: ظرفیت کشورمان در بخش محتوای دیجیتال و صنعت فناوری اطلاعات، 140 هزار میلیارد تومان است که از این میزان ظرفیت  تنها توانسته‌ایم به 35 هزار میلیارد دست‌ یابیم.

دبیر علمی این رویداد  با تاکید بر وجود 150 هزار میلیارد گپ در کشور گفت: با وجود ظرفیت بالای گپ در کشور، بهترین فرصت است که تا توسعه اشتغال به سمت صنعت ICT ( محتوای دیجیتال) سوق داده شود تا زمینه‌سازی  برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان صورت گیرد. 

وی با اشاره به پتانسیل  بالای دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با وجود 500 مرکز  واحد و چهار هزار هیات‌علمی نشان می‌دهد که از توانمندی بالایی در مسائل کارآفرینی برخوردار است و می‌تواند با ورود به برنامه‌های متنوع به بحث اشتغال در دولت تدبیر و امید کمک کند و اگر بتوانیم از توسعه صنعت محتوای دیجیتال در مسیر اشتغال‌زایی گام برداریم، به سمت پیشرفت و کارآفرینی خواهیم رفت. 

دبیر علمی بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال گفت: در این رویداد بزرگ،  چیزی در حدود 480 گروه شرکت کردند که بعد از غربالگری و ارزیابی گروه‌ها، امروز شاهد رقابت 36 گروه هستیم که در حضور داوران با  تکمیل مدل کسب‌وکار و طرح گرافیکی و اپلیکیشن‌های خود به نهایی سازی ایده‌های خود می‌پردازند. 

اسدی گفت: درنهایت 10گروه برگزیده جهت تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، توانمندی‌های نوآورانه دانشگاهیان در حوزه تولید محتوای دیجیتال، در پی برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور، در مسیر کارآفرینی قرار گرفت. این رویداد با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با حضور 34 گروه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.