Gerdab.IR | گرداب

از شایعه تا واقعیت

تصویر منتشر شده از حمله تروریستی به عزاداران در دزفول واقعیت ندارد

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴

هنوز تصویری از حمله تروریستی به هیات عزاداری قمر بنی هاشم در شهر صفی آباد دزفول منتشر نشده است.

گروه شبکه های اجتماعی گرداب: ساعت 22:30 دقیقه جمعه بیست و چهارم مهرماه نود و چهار، هیاتی در دزفول مورد حمله مسلحانه سرنشینان یک خودروی سواری پژو قرار گرفت که طبق آمار اعلام رسمی در این حادثه و دو نفر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی زخمی شدند.


در حالیکه تاکنون هیچ منبع رسمی تصویری از این حادثه تروریستی منتشر نکرده، از شب گذشته تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که مدعی‌اند این تصاویر منتسب به حادثه دزفول است.


عکس/تصویر منتشر شده از حمله تروریستی به عزاداران در دزفول واقعیت ندارد

اما پس از انتشار این تصاویر، خبرنگار گرداب با اندکی جست و جو در فضای مجازی، به این نتیجه رسید که این تصاویر مربوط به یکی از حملات تروریستی به هیاتی در عربستان در حسینه حیدریه در منطقه کوثر شهر سیهات در شرق عربستان است.


نکته قابل توجه در این بین آنجاست که این روزها شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در جریان خبری دارند. تا جایی که بسیاری از اخبار پیش از انتشار در خبرگزاری ها در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. سرعت شبکه های اجتمتاعی موجب شده است تا موجی از شایعات و حاشیه ها نیز پیرامون اخبار منتشر شود تا جایی که خبر اصلی در حاشیه شایعات قرار بگیرد. در حادثه تروریستی شب گذشته دزفول نیز خبر این فاجعه تروریستی به سرعت به همراه تصویر مذکور منتشر شد.