فشار به ترامپ برای انتقام جویی سایبری از روسیه

فشار به ترامپ برای انتقام جویی سایبری از روسیه
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا می گوید ترامپ به دنبال انتقام گیری از روسیه و حمله هکری و سایبری به انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نیست.

به گزارش گرداب، مایک راجرز می گوید اقدامات غلط روسیه برای دخالت هکری در امور داخلی آمریکا متوقف نشده است. وی افزوده است: من معتقدم پوتین رئیس جمهور روسیه به این نتیجه رسیده است که بابت این دخالت ها بهای اندکی خواهد پرداخت و بنابراین می تواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

به اعتقاد وی آمریکا باید روش های مورد استفاده خود را در این زمینه تغییر دهد ولی ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال اقدام متقابل علیه روسیه نیست. راجرز اعلام کرده که نیروهای سایبری آمریکا اقداماتی را به منظور مقابله با دخالت های کرملین آغاز کرده اند، اما انجام اقدامات تهاجمی بیشتر به دستور مستقیم رئیس جمهور یا وزیر دفاع بستگی دارد که تا به حال چنین دستوراتی صادر نشده است.

به گفته وی اقدامات تهاجمی آژانس امنیت ملی آمریکا می تواند اقدام جنگی تلقی شود و لذا نیاز به صدور مجوزهای خاص دارد. لذا دستکاری و از کار انداختن سیستم های رایانه ای یک دولت خارجی به موافقت رئیس جمهور منوط است. به گفته رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام تحریم های اقتصادی نیز برای مقابله با روس ها ممکن است، اما دراین مورد هم تصمیمی گرفته نشده است.