Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به بزرگترین دانشگاه سوئیس

حمله سایبری به بزرگترین دانشگاه سوئیس
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

دانشگاه زوریخ، بزرگترین دانشگاه سوئیس، روز جمعه اعلام کرد که هدف یک "حمله سایبری جدی" قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، وب سایت دانشگاه زوریخ در حال حاضر غیر قابل دسترسی است، اما خط تلفن دفتر مطبوعاتی کار می‌کند. در بیانیه‌ای که برای رکورد ارسال شد، یک سخنگو این حادثه را "بخشی از انباشت حملات کنونی به موسسات آموزشی و بهداشتی" توصیف کرد.

در توضیح این انباشتگی، آن‌ها به «چند حمله» اشاره کردند که در هفته‌های اخیر به دانشگاه‌های کشور‌های آلمانی زبان انجام شده است که منجر به تعلیق خدمات فناوری اطلاعات آن‌ها برای مدت طولانی شده است. این حملات معمولاً با به خطر انداختن چندین حساب و سیستم فردی انجام می‌شود.

هویت مهاجمان و ماهیت حمله فاش نشده است. دانشگاه گفت که این کار توسط عاملان "به شیوه‌ای بسیار حرفه ای" انجام شده است.

ماه گذشته گروه باج افزار معاون جامعه مسئولیت حمله ماه نوامبر علیه دانشگاه دویسبورگ-اسن در آلمان را بر عهده گرفت.
اخیراً، در هفته گذشته، دانشگاه علوم کاربردی هارتز در ساکسونی-آنهالت، دانشگاه روهر وست، و دانشگاه علوم کاربردی اروپا همگی اعلام کردند تحت تأثیر حملات سایبری قرار گرفتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

دانشگاه زوریخ که بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجو و ۳۷۰۰ کادر علمی دارد، تعدادی پردیس در سراسر شهر زوریخ دارد. هنوز مشخص نیست که این حمله چه تأثیری بر کار دانشگاهی داشته است.

این دانشگاه در بیانیه خود گفت: فورا اقدامات خود را افزایش داده و با منابع داخلی و همچنین حمایت خارجی با حملات مقابله کرده است. حساب‌ها و سیستم‌هایی که به‌عنوان در معرض خطر شناسایی شده‌اند، جدا شده‌اند و دسترسی به‌طور کلی دشوارتر شده است.

بر اساس این بیانیه، دانشگاه از رمزگذاری یا استخراج داده‌ای آگاه نیست. با این وجود، سازمان‌های مربوطه (مانند دفاتر حفاظت از داده‌ها، پلیس کانتون، سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌های همکار) مطلع و درگیر شده‌اند.

"از آنجایی که هیچ نشانه‌ای از نفوذ بیشتر به مناطق و سیستم‌های حفاظت شده وجود ندارد، به لطف اقدامات انجام شده، خدمات فناوری اطلاعات ما می‌تواند فعلا توسط اعضای دانشگاه استفاده شود. با این حال، محدودیت‌های فردی یا جامع خدمات به دلایل امنیتی در هر زمان و احتمالاً برای دوره‌های طولانی قابل انتظار است. "