Gerdab.IR | گرداب

آمازون به زودی به یک کمپانی امنیت شخصی تبدیل می‌شود

آمازون به زودی به یک کمپانی امنیت شخصی تبدیل می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰

گجت‌های مختلفی که در نمایشگاه ۲۰۲۱ آمازون رونمایی شد نشان داد که تمرکز اصلی این کمپانی به سمت امنیت خانگی کاربران معطوف شده است.

به گزارش گرداب، نیمی از گجت‌های رونمایی شده توسط آمازون در نمایشگاه ۲۰۲۱ این کمپانی به امنیت خانه مرتبط بود. یکی از اصلی‌ترین سازه‌های معرفی شده در این زمینه روبات خانگی ۱۰۰۰ دلاری است که در واقعی تبلتی چرخ داره بوده و می‌تواند با دوربین‌های خود محیط اطراف را رصد کرده و در صورت وجود مورد مشکوک به تلفن کاربر هشدار بفرستد.

این روبات همچنین با رینگ (سیستم امنیتی محبوب آمازون) نیز ارتباط می‌گیرد و می‌تواند به صورت دائمی در موقعیت‌های مشکوک حاضر شده و رخداد‌های عجیب را مورد بررسی قرار بدهد. روبات یاد شده آسترو نام دارد و دوربین‌هایی در جای چشم او کار گذاشته شده اند.

آمازون در این رخداد از خدمات و گجت‌های دیگری نیز رونمایی کرد که برخی از آن‌ها تمرکز خود را روی سرویس‌های سلامت یا اسباب بازی کودکان گذاشته بودند. رونمایی از دماسنج هوشمند، دوربین تعاملی برای کودکان، دست بند سلامت، دوربین همیشه در خانه رینگ، زنگ هشدار رینگ، محافظ امنیتی مجازی رینگ، زنگ در ویدیویی بلینک، دوربین‌های نور افکن و در نهایت روبات آسترو نشان دهنده تمرکز اصلی این کمپانی روی امنیت خانگی کاربران است.

در آینده‌ای که آمازون برای خود متصور شده است کاربران به صورت دائم می‌توانند با اتکای دائمی به اکوسیستم رینگ دوربین‌های خانه‌های خود را چک کرده، ماموران پست و تحویل کالا را ردیابی کنند و حتی مراقب حیوانات خانگی خود باشند. روبات آسترو و دوربین همیشه در خانه رینگ (پهپاد امنیتی خودران آمازون) جدید‌ترین دستگاه‌های امنیتی آمازون هستند که به نوعی علم را با داستان‌های علمی و تخیلی پیوند زده اند. آن‌ها می‌توانند به صورت خود مختار حرکت کرده و به صورت دائمی داده‌های جمع آوری شده را در اختیار صاحبان خانه‌ها بگذارند و خیال آن‌ها را از رو به راه بودن اوضاع راحت کنند.

اگرچه آمازون سعی دارد تا سیستم‌های امنیتی خانه‌ها را بر روبات‌ها متمرکز کند، اما به نظر می‌رسد که بازار فعلا از محصولات رینگ پشتیبانی بهتری به عمل آورده است. رینگ از سال ۲۰۱۸ تا کنون یکی از اصلی‌ترین ابزار امنیت خانگی در آمریکا بوده است و با فروش ۱.۴ میلیون زنگ خانه در سال ۲۰۲۰ توانسته است ۱۸ درصد از این بازار را از آن خود کند. با این حال قرارداد‌های میان این کمپانی و پلیس ایالات متحده موجب شده است تا بسیاری از کاربران از این دستگاه‌ها به عنوان ابزار نظارت بر شهروندان یاد کنند.

در هر صورت موفقیت‌های آمازون در زمینه سیستم‌های امنیت خانگی روز به روز بیشتر می‌شود و اگر این غول فناوری بتواند اعتماد کاربران را حفظ کند، به زودی جایگاهش را به عنوان یک کمپانی حافظ امنیت کاربران تثبیت خواهد کرد.

منبع: ایتنا