Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب: استفاده از رویکرد‌های مبتنی بر یادگیری ماشین در تحلیل‌های امنیت سایبری

معرفی کتاب: استفاده از رویکرد‌های مبتنی بر یادگیری ماشین در تحلیل‌های امنیت سایبری
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

امروزه از تکنیک‌های یادگیری ماشینی در حوزه‌های زیادی از جمله تشخیص صدا، شناسایی اسناد جعلی، فیلتر ایمیل‌های اسپم، پردازش متن، پیشنهاد جست‌وجو و بررسی ویدیو‌ها استفاده می‌شود. تکنیک‌های یادگیری ماشینی به بهتر شدن تجزیه و تحلیل داده‌ها، کاهش هزینه‌های محاسباتی و ... کمک می‌کند.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب -  هم‌چنین پیشرفت در کاربرد‌های مختلف تکنیک‌های یادگیری ماشینی باعث پیشرفت در تحقیقات یادگیری ماشینی مدرن شده است. به طور کلی، یادگیری ماشینی به تکنیک‌هایی اشاره دارد که یک ماشین از طریق آن می‌تواند مسأله‌ای را حل کند. وقتی یک ماشین آموزش‌های لازم را کسب می‌کند، می‌تواند برای چندین مورد از مثال‌های مشابه، راه‌حل ارائه دهد.

امنیت سایبری، یکی از حوزه‌های به سرعت در حال گسترش است که به خاطر پیشرفت‌های چشم‌گیر شبکه‌های IoT، فناوری‌های ابری و وب، بانکداری آنلاین، محیط موبایلی، شبکه هوشمند و ... نیاز به توجه بیش‌تری دارد. به دلیل کاربرد زیاد شیوه‌های یادگیری ماشینی در فناوری‌های اخیر، ممکن است این سوال پیش بیاید که تعریف دقیق یادگیری ماشینی چیست و چه کاربردی در تحلیل‌های امنیت سایبری دارد، که با مطالعه‌ی کتاب استفاده از رویکرد‌های مبتنی بر یادگیری ماشین در تحلیل‌های امنیت سایبری به پاسخ این سوالات دست خواهید یافت.

متخصصان امنیت سایبری به دلیل بالا بودن تعداد داده‌های تولید شده و انتقال یافته در چند شبکه مختلف به سختی می‌توانند بر همه تراکنش‌ها نظارت داشته باشند و شناسایی خطرات و حملات سایبری احتمالی با مشکل روبروست. به دلیل افزایش تعداد و پیچیدگی حملات سایبری، دستگاه‌ها باید با سرعت بیش‌تری حملات سایبری را پیش‌بینی، مشاهده و شناسایی کنند. یادگیری ماشینی، چندین تکنیک و ابزار لازم برای پیش‌بینی، مشاهده و شناسایی حملات سایبری به صورت سریع و خودکار را پیشنهاد می‌دهد. این کتاب شیوه‌های متعددی از یادگیری ماشینی برای استفاده در تحلیل‌های امنیت سایبری را معرفی می‌کند.

تأکید اصلی در این کتاب روی مبحث الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است که در تجزیه و تحلیل‌های امنیت سایبری کاربرد دارد. هم‌چنین بحث‌هایی در این کتاب وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه تحلیل‌های امنیت سایبری به تحقیقات یادگیری ماشینی کمک می‌کند. از کاربرد‌های احتمالی این الگوریتم‌ها می‌توان به شناسایی بدافزار، محاسبات بیومتری، شناسایی ناهنجاری، پیش‌بینی حملات سایبری و ... اشاره کرد.

این کتاب به صورت تک پژوهشی با استفاده از شیوه‌های مختلف هوش ماشینی به مسأله تجزیه و تحلیل امنیت سایبری می‌پردازد و برای درک مطالب نوشته شده در این کتاب به دانش ریاضیات، آمار و علوم رایانه‌ای در سطح کارشناسی نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که این کتاب برای محققان امنیت سایبری و یادگیری ماشینی، فارغ‌التحصیلان و توسعه‌دهندگان برنامه‌های امنیتی بسیار سودمند خواهد بود.

عنوان کتاب: استفاده از رویکرد‌های مبتنی بر یادگیری ماشین در تحلیل‌های امنیت سایبری
عنوان اصلی: Machine Learning Approaches In Cyber Security Analytics
نویسندگان: تونی توماس (Tony Thomas)، آتیرا پی ویجایاراغاوان (Athira P. Vijayaraghavan) و سابو امانوئل (Sabu Emmanuel)
سال انتشار: ۲۰۲۰
ناشر: Springer
بنا به درخواست ناشر اصلی کتاب، بر اساس قانون کپی‌رایت فایل دانلود حذف شد.